کامرون: جدایی اسکاتلند دلم را می شکند

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس که در پایتخت اسکاتلند به سر می برد گفت که اگر این کشور از هم فروبپاشد موجب دلشکستگی وی خواهد شد.

کامرون: جدایی اسکاتلند دلم را می شکند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند و ترغیب مردم این منطقه برای دادن رأی منفی به همه پرسی راهی ادینبرو مرکز اسکاتلند شده بوده در اظهاراتی اعلام کرد که اگر این خانواده کشور پاره پاره شود، قلب من خواهد شکست.

کامرون در این سخنرانی اعلام کرد که تداوم اتحاد ارزی با اسکاتلند در صورت جدایی این منطقه امکان ندارد.

نخست وزیر انگلیس امروز نیز طی یادداشتی در نشریه دیلی میل از مردم اسکاتلند خواست تا با رای به استقلال این منطقه خانواده پادشاهی متحده را از هم نپاشند.

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه از مردم اسکاتلند درخواست کرد تا در همه پرسی 18 سپتامبر با رای نه خود به استقلال اسکاتلند خانواده امپراطوری را همچنان متحد نگه دارند.

کامرون و اد میلبند، رهبر حزب مخالف در نشانه ای دیگر از وجود تنش در میان مقامات حاکم جلسه پرسش و پاسخ هفتگی خود را برای سفر به اسکاتلند و ممانعت از جدایی این بخش از امپراطوری متحده پس از 307 سال تمام تلاش خود را انجام دهند.

کامرون 47 ساله در مطلبی که در روزنامه دیلی میل به چاپ رسید اعلام کرد: ما نمی خواهیم این خانواده از هم جدا شود. امپراطوری متحده یک کشور ویژه و ارزشمند است.

نخست وزیر انگلیس اما در ادامه به مردم اسکاتلند هشداری جدی داد و گفت: اگر امپراطوری متحده از هم جدا شود این جدایی برای همیشه خواهد بود.

با اینحال برخی از سیاستمداران راستگرا معتقدند که کامرون بیش از اینکه انگلیسی باشد یک چپگرا به شمار می رود و از این رو گزینه مناسبی برای متقاعد ساختن مردم اسکاتلند برای مخالفت با استقلال به شمار نمی رود.

مردم اسکاتلند روز 18 سپتامبر (27 شهریور) برای شرکت در همه پرسی استقلال این منطقه به پای صندوق های رای می فرایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 586

به "کامرون: جدایی اسکاتلند دلم را می شکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرون: جدایی اسکاتلند دلم را می شکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید