وعده ایران برای قرار دادن چای هندی در اولویت نخست اقلام وارداتی

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران : یک مقام هندی با اشاره به صادرات سالانه 11 هزار تن چای هند به ایران گفت دولت ایران وعده داده چای هند را در اولویت نخست اقلام وارداتی قرار دهد.

وعده ایران برای قرار دادن چای هندی در اولویت نخست اقلام وارداتی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، رئیس سازمان چای هند گفت ایران به این کشور اطمینان داده است چای هندی را در اولویت نخست اقلام وارداتی خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش نمایندگان سازمان چای هند در دهمین سمینار و نمایشگاه کشورهای فراوری کننده و صادرکننده چای که اخیرا در تهران برگزار گردید شرکت کردند. بهانو، رئیس این سازمان به اکونومیک تایمز گفت: ایران در حال حاضر هر سال 11 هزار تن چای از هند وارد می نماید. قرار است این رقم افزایش یابد و صادرات چای هند به شهرهای کوچک ایران نیز گسترش پیدا کند.

وی اضافه کرد دولت ایران موافقت نموده است چای را جزو اقلام وارداتی دارای اولویت نخست قرار دهد و امور مربوط به صدور مجوز واردات این کالا را انجام دهد.

نمایندگان سازمان چای هند با معاون وزیر صنعت و تجارت ایران، حمید رضا موثقی، و واردکنندگان ایرانی چای و بعضی مقامات دیگر دیدار نموده اند.

رئیس سازمان چای هند گفت دولت ایران پذیرفته است که تقاضای خوبی برای چای هند در ایران وجود دارد و به این موضوع با دیده مثبت نگاه می نماید. وی همچنین با مقامات بانک پارسیان دیدار و در خصوص رویه گشایش اسناد اعتباری برای تسهیل مبادلات با آن ها گفت وگو کرد.

ایران به طور سنتی چای فراوریی منطقه آسام هند را وارد می نماید. دولت محلی آسام تسهیلات خوبی را برای صادرات چای از این منطقه به بازارهای خارجی مثل ایران ارائه می دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 499

به "وعده ایران برای قرار دادن چای هندی در اولویت نخست اقلام وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده ایران برای قرار دادن چای هندی در اولویت نخست اقلام وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید