انتقال مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی نیازمند فراهم شدن شرایط است

به گزارش شاتر عکاسی، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، انتقال مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی نیازمند فراهم شدن شرایط است.

انتقال مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی نیازمند فراهم شدن شرایط است

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی تهران در جمع خبرنگاران گفت: درباره مرکز ملی فرش صحبت های اجمالی میان من و وزیر صنعت معدن و تجارت اجرا شده است، البته شرایطی دارد که باید درباره آن صحبت های بیشتری انجام گردد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: اگر شرایط مورد نظر فراهم گردد، مرکز ملی فرش از وزارت صمت به وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی منتقل می گردد.

ضرغامی درباره اینکه در این انتقال مرکز ملی فرش، مرکزی مستقل خواهد بود یا به ساختار یکی از معاونت ها الحاق خواهد شد، گفت: این موضوع بعدا بحث و آنالیز خواهد شد.

ستاد ملی سفر نوروزی روز دوشنبه تشکیل می گردد

ضرغامی درباره سفرهای نوروزی 1401 گفت: جلسات مختلف ستاد در وزارتخانه و ادارات کل برگزار شده و به منظور هماهنگی در سطح ملی ادامه دارد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: اختیارات بیشتری به استانداران برای هماهنگی های میان بخشی داده خواهد شد، پیش بینی می گردد شیوع کرونا بعد از دو سال محدودیت سفر کاهش یابد و اندازه سفر داخلی افزایش داشته باشد.

ضرغامی گفت: وظیفه ما نسبت به مردم فراهم کردن تسهیلات سفر است تا همه امکانات اولیه مورد نظر از جاده و مرکز اقامتی و خدمات بین راهی برای سفر آنها مهیا شده و کیفیت خدمات آن نسبت به قبل بهبود یابد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: مراکز تاریخی و دیدنی هم برای پذیرش مردم باید آماده شوند، معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه اعلام نموده است یک برنامه ویژه برای ارائه خدمات بهتر به مردم دارند.

از لغو ویزا با هر شرایطی استقبال می کنیم

ضرغامی درباره لغو ویزا با کشورها تاکید نمود: موضوع لغو ویزا تابع سیاست های وزارت امور خارجه است که متناسب با هر کشوری تصمیم گیری می نماید، آنچه که به وزارت میراث فرهنگی و مسئول گردشگری کشور مربوط می گردد این است که از هر گونه لغو ویزا با هر شرایطی و وضعیتی استقبال می کنیم.

وی گفت: اخیرا هم پروازهای مستقیم را دنبال می کنیم همین که پرواز مستقیم به بعضی کشورها نداریم، مسائل زیادی برای گردشگرانی که علاقه دارند به ایران سفر نمایند ایجاد می نماید، زیرا پروازهای غیرمستقیم زمان سفر و هزینه های آنها را افزایش می دهد.

ضرغامی تاکید نمود: باید با همکاری وزارت راه و اصلاح خطوط پروازی تا جایی که امکان دارد و تحریم مانع نیست بتوانیم شرایط پرواز مستقیم به ایران را برقرار کنیم. البته بیش از 70 درصد از مسافران از راه زمینی و جاده ای به ایران سفر می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2024

به "انتقال مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی نیازمند فراهم شدن شرایط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی نیازمند فراهم شدن شرایط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید