فناوری دیجیتال اولویت اصلی کشورها در گردشگری است

به گزارش شاتر عکاسی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فناوری دیجیتال اولویت اصلی کشورها در گردشگری است.

فناوری دیجیتال اولویت اصلی کشورها در گردشگری است

از سفر با تور برای پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

قضیه چیست؟

جنوب شرقی آسیا مکانی مهم برای کشورهای متکی به دنیاگردی در دنیا است که از محدودیت های ناشی از ویروس کرونا رنج می برد و بسیاری از صنایع توریستی منطقه برای بقاء کوشش می نمایند. شاید بسیاری از مناطق در اروپا با لغو محدودیت های سفر روبرو شده اند، اما بسیاری از مرزهای جنوب شرقی آسیا هنوز بسته است.

سازمان دنیای توریستی بعنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد، پیش بینی کرد که تعداد توریستان بین المللی در سال 2020 تا 80 درصد افت ناگهانی داشته باشد.

با رکود توریستی، سرعت بخشیدن به فناوری دیجیتال به اولویت اصلی در بسیاری از کشورها از جمله سنگاپور تبدیل شده است.

گزارش ماه مه سازمان ملل متحد نشان داد که آسیا و اقیانوسیه در سه ماه نخست امسال، بیشترین تاثیر توریستی، حدود 33 میلیون نفر را داشتند.

حباب سفر در جنوب شرقی آسیا

بیماری همه گیر کووید- 19 در بسیاری از مناطق دنیا، اگرچه تا حدود زیادی در کنترل است، اما غیرقابل پیش بینی بودن شیوع بیماری، مقامات را از باز کردن مرزها منصرف نموده است.

در ابتدا طرحی آزمایشی در تایلند برای ویزای ویژه توریستی به مسافران در طولانی مدت مشخص شده بود که با این کار، به توریستان سالم بین المللی اجازه می داد پس از انجام قرنطینه اجباری 14 روزه به هر نقطه از کشور سفر نمایند، اما این برنامه ها پس از گزارش یک مورد جدید بطور موقت لغو و باعث به تعویق افتادن برنامه های بازگشایی شد.

تانیس پتسوان، معاون مدیر اداره توریستی تایلند در مصاحبه ای با شبکه خبری CNBC اظهار کرد: توریستان می توانند به تایلند بیایند و شهر بانکوک یا شهر پوکت را برای قرنطینه خود انتخاب نمایند.

کشورهای کامبوج و ویتنام بعضی پروازهای بین المللی را از سر گرفتند و کشورهایی مانند اندونزی، لائوس، میانمار، مالزی و تیمور شرقی همچنان به روی توریستان خارجی بسته است. البته، سفرهای غیرضروری برای تفریح و توریستی نیز در فیلیپین مجاز نیست.

تایلند چشم انداز خود برای حباب های احتمالی سفر در آینده را حفظ می نماید و فقط به ساکنان این کشورها اجازه می دهد تا تردد داشته باشند.

فرصت های تسریع در دیجیتال سازی

کیت تان، مدیرعامل هیات توریستی سنگاپور گفت: دولت به شرکت نمایندگان در صنعت توریستی، فشار آورده تا صنعت توریستی را به سمت فراوری محصولات جدید و روش های نوآورانه خدمات رسانی به مسافران سوق دهد و این در حالی است که این کشور به دنبال جذب مهمان برای کشف جاذبه هاست.

کیت گفت: تا زمانی که درگیر 19 میلیون توریست باشید، فرصت توسعه و نوآوری نخواهید داشت. اکنون زمان تعمیق و ایجاد مهارت های جدید در دیجیتال سازی، قابلیت های واقعیت مجازی و ارتباط از راه دور است.

GTRIIP، یک بستر هویت دیجیتال، یک راهکار ساده و ارتباط از راه دور، برای ورود به سیستم در صنعت مهمان نوازی را ارائه می دهد که به مهمانان اجازه می دهد از تلفن های هوشمند خود بدون احتیاج به برنامه تلفن همراه جداگانه استفاده نمایند. این فناوری، پیش از این، در هتلهای سنگاپور، تایلند، ماکائو و ژاپن پیاده سازی شده است.

ماکسیم تینت، مدیرعامل GTRIIP گفت: جنوب شرقی آسیا و به طور کلی آسیا و اقیانوسیه بدلیل رشد سریع، تقریبا هوادار نوآوری هستند.

وی اضافه نمود: بعضی از اقدامات اولیه در این زمینه سخت خواهد بود و این مورد به تجربه اساسی تبدیل خواهد شد که با خیال راحت و از راه دور آنالیز می گردد.

این امید همچنان باقی است که هرگونه کاهش محدودیت های سفر یا اجرای به اصطلاح خطوط سبز مسافرتهای هوایی که به بازدیدنمایندگان کشورهای خاص اجازه ورود می دهد زود هنگام نباشد، زیرا سیاست گذاران و هتلداران بطور یکسان برای تعادل سلامت عمومی با رشد اقتصاد کوشش می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1281

به "فناوری دیجیتال اولویت اصلی کشورها در گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری دیجیتال اولویت اصلی کشورها در گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید