مناطق دیدنی بانکوک تایلند، شهر معبدها

به گزارش شاتر عکاسی، بانکوک، پایتخت کشور توریستی تایلند و شهر معبدهای بودایی است. شهری با رسومات عجیب و غریب، غذاهای ناشناخته و فرهنگی متفاوت که می تواند تجربه بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان آورد. با جاذبه ها و مناطق دیدنی بانکوک همراه ما باشید.

مناطق دیدنی بانکوک تایلند، شهر معبدها

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

بانکوک کجاست؟

بانکوک پایتخت و معروف ترین شهر پادشاهی تایلند است که در خود این کشور به نام krung thep maha nakhon شناخته می شود. جمعیت این شهر بیش از 8 میلیون نفر بوده و حدود 12% جمعیت کل این کشور را به خود اختصاص می دهد. البته آمارها نشان می دهد که جمعیت این شهر با مردم حاشیه نشین آن که اطراف بانکوک زندگی می کنند و برای کار به این شهر می آیند چیزی در حدود 14 میلیون نفر است.

ریشه ساخت این شهر به قرن 15 میلادی باز می شود. پس از پیشرفت زندگی و رشد شهرنشینی بانکوک به دو شهر پایتخت به نام thonburi در 1768 و rattanakosin در سال 1782 تبدیل گشت. این شهر پر از رنگ، هیجان و شلوغی است. طبیعت شگفت انگیز، مناطق گردشگری تاریخی گره خورده با افسانه های عجیب و غریب و تفریحات هیجان انگیز در کنار مراکز خرید عظیم و جذاب باعث شده تا گردشگران فراوانی این شهر را برای بازدید خود انتخاب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مرکز تفریحی مهم بانکوک را به شما معرفی کنیم.

ویزای تایلند

برای رفتن به بانکوک باید ویزای کشور تایلند را دریافت کنید. این ویزا برای شهروندان ایرانی به صورت 1 ماهه صادر می شود و هزینه آن در حدود 220 هزار تومان است. دقت کنید که دریافت ویزا چیزی در حدود 10 روز کاری زمان خواهد برد.

شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و ایر آسیا پروازهای منظم و مستقیمی را از تهران به بانکوک انجام می دهند. استفاده از این پروازها برای مسافرین ایرانی بهترین راه رسیدن به این شهر است اما شما می توانید با پروازهای غیر مستقیم دیگر شرکت های هواپیمایی با یک توقف در دبی یا قطر به تایلند سفر کنید. آب هوای این شهر در ماه های نوامبر، آوریل و دسامبر برای سفر مناسب تر است.

میزان هزینه های شما در این سفر بستگی به نوع هواپیما؛ غذاها و هتلی که برای اقامت خود انتخاب می کنید متفاوت است. واحد پول تایلند کشور بات است که می توانید در فرودگاه، صرافی ها و هتل ها پول خود را تبدیل کنید.

اطلاعات سفارت تایلند در تهران

  • میدان بهارستان، خیابان ابن سینا، روبروی بیمارستان طرفه، کوچهٔ استقلال، پلاک 4 است.
  • شماره تلفن های سفارت تایلند 77531433 و 77537708
  • شماره های داخلی بخش ویزا، 107، 109 و 120.
  • ایمیل [email protected]

جاذبه های گردشگری بانکوک

بانکوک همواره اولین مقصد مسافرانی است که به تایلند سفر می کنند. این شهر دارای تاریخ و فرهنگ خاص و کاملا متفاوتی است و باعث به وجود آمدن مراکز جذاب و دیدنی شده است. تقریبا همه افرادی که به تایلند سفر می کنند از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید می کنند.

  • معرفی کشور تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند
  • محبوب ترین جاذبه های گردشگری جزیره پوکت تایلند

grand palace

اگر فقط بخواهید به یک مکان تاریخی در تایلند بروید آن grand palace است. این خانه بودا در سال 1782 ساخته شده و تا سالیان دراز محل اقامت خانواده سلطنتی بوده است. البته هنوز هم برای برگزاری مراسمات مهم از این کاخ زیبا استفاده می شود. این کاخ نیز به علت آنکه یک کاخ مذهبی است برای بازدید از آن مانند رفتن به اماکن اسلامی، باید لباس های شما پوشیده باشد. سعی کنید برای بازدید از این کاخ از تورهای محلی بهره ببرید تا توضیحات کامل را در خصوص بخش های مختلف آن به شما بدهند تا درک بهتری از مجموعه پیدا کنید.

  • ساعت بازدید: 8:30 تا 15:30
  • آدرس: na phra lan road, phra borom maha ratchawang, phra nakhon

معبد بودای خفته (wat pho)

این مکان می تواند گردش شمارا کامل کند زیرا در فاصله بسیار کمی از grand palace در سمت جنوبی آن قرار گرفته است. می توانید با چند دقیقه پیاده روی به wat pho برسید. این معبد توسط پادشاه راما اول ساخته شده و قدیمی ترین معبد بانکوک است. جالب است بدانید اولین دانشگاه تایلند توسط پادشاه راما سوم در آن تأسیس گشت. مردم محلی بیشتر برای شفا دریافت به این محل می آیند. امروزه wat pho بهترین معبد بودایی شناخته شده در بانکوک است.

یکی از ویژگی های جالب این معبد وجود مجسمه ای عظیم است که در حدود 45 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد. شما می توانید ضمن بازدید از این محل از ماساژ مخصوص پا در آن بهره ببرید، البته قیمت این خدمات بسیار بالاتر از چیزی است که در نقاط معمولی شهر وجود دارد.

  • ساعات بازدید: 8:30 تا 18
  • هزینه: 100 بات
  • آدرس: 2
  • sanamchai road, grand palace subdistrict, pranakorn district

معبد وات آرون (wat arun)

اینجا بخشی از مجموعه نماد پیروزی است که به قدمت آن به جنگ بین سیام و برمه باز می شود. پس از سقوط برمه ژنرال تاکسین و تعدادی از لشگریان به این مکان آمدند و نام آن را معبد سپیده دم گذاشتند و شروع به گسترش آن کردند. این مبعد در محل شهر قدیمی آیوتایا که قبل ها به عنوان پایتخت و مرکز پادشاهی به همین نام در تایلند بود در کنار رودخانه چائو فرایا واقع شده است و منظره زیبایی را در این بخش از شهر پدید آورده است. بهترین زمانی که می توانید در اطراف معبد باشید و از فضای کاملاً عجیب آن لذت ببرید هنگام طلوع و غروب خورشید است.

  • ساعت بازدید: 8:30 تا 17
  • هزینه: 20 بات
  • آدرس: arun amarin rd

معبد بودای طلایی (wat traimit)

در سال 1950 شرکت east asiatic company تمامی زمین های اطراف معبد را خریداری کرد، در آن موقع یک مجسمه بودای گچی درون آن قرار داشت. برای جابجای این مجسمه یک جرثقیل آورده شد اما هنگامی که دستگاه مجسمه را بلند کرد به علت سنگینی پیش بینی نشده مجسمه رها شد و یک نفر نیز جان باخت، در آن لحظه گچ های مجسمه شکست و معین شد که در اصل این یک مجسمه 5.5 تنی ساخته شده از طلا است که با گچ روی آن را پوشانده بودند. تمامی کوشش های باستان شناسان برای شناسایی قدمت این مجسمه بی نتیجه مانده اما احتمال می رود متعلق به دوران sukhothai باشد که این منطقه مورد تهاجم دشمنان بوده و برای حفظ آن مجبور شده اند مجسمه بودای طلایی را با گچ بپوشانند.

معبد سوتات (wat suthat)

در نزدیکی great swing، یکی از قدیمی ترین و عظیم ترین معابد بودایی بانکوک وجود دارد که سه پادشاه در ساخت آن دست داشته اند. کار ساخت wat suthat توسط راما اول بنیان گذار سلسله چاکری در 1782 شروع شد، رامای دوم کار ساخت آن را ادامه داد و انتها رامای سوم آن را به اتمام رساند. به غیر از معماری زیبای معبد، نقاشی دیواری فوق العاده ای نیز در آن وجود دارد که باعث شگفتی شما خواهد شد. این معبد به دلیل آنکه کمی ناشناخته مانده بازدید کنندگان کمتری به آن سر می زنند بنابر این شما می توانید در آنجا به راحتی و با تمرکز بیشتری به نظاره آن بنشینید.

  • ساعت بازدید: 8:30 تا 21
  • هزینه: 20 بات
  • آدرس: bamrung muang road, sao chingcha, phra nakhon

تاب عظیم (giant swing)

در میدان مرکزی و شلوغ شهر، مقابل wat suthat یکی از چشم نوازترین بناهای شهر بانکوک وجود دارد که به صورت یک قاب چوبی با ارتفاع 27 متری است. از این بنا در جشن های مذهبی برای برداشت برنج در ماه دسامبر از آن استفاده می شود. این نماد توسط پادشاه راما اول در سال 1784 ساخته شده است.

موزه ملی و wang na palace

این موزه ملی که تا سال 1970 تنها موزه تایلند بود امروزه به تجهیزات، تابلوها و راهنماهای انگلیسی زبان مجهز شده تا بازدید کنندگان خارجی نیز بتوانند از دیدن آن اطلاعات مهمی درباره تاریخ تایلند به دست بیاورند. اگر شما به تاریخ علاقه دارید چند ساعت از وقت خود را می توانید در این موزه ملی بگذرانید.

این موزه در کاخی قدیمی به نام wang na که توسط پادشاه راما اول ساخته شده است واقع شده است. بازدید کنندگان می توانند وسایل جنگی، ابزار قدیمی، نمادها مذهبی، تخت های پادشاهی، ابزار موسیقی و هزارانشی دیگر را در آن مشاهده کنند.

  • آدرس: na phra that road, بانکوک

بازار chatuchak market

این بازار که در روزهای آخر هفته برپا می شود عظیم ترین بازار موقت دنیا است، در فروشگاه های آن می توانید هر چیزی که فکرش را می کنید از زیورآلات و بدلیجات گرفته تا نمادهای مذهبی، حیوانات و غذاهای عجیب و غریب را پیدا کنید. در این بازار بیش از 15000 غرفه وجود دارد بنابراین شما با ورود به آن ضمن لذت بردن از دیدن محصولات موجود در بازار می توانید به خوبی با فرهنگ عمومی و اصیل مردم بانکوک نیز آشنا شوید. برای رفتن به این بازار در روزهای آخر هفته به ایستگاه kamphaengphet رفته و پس از آن با 5 دقیقه پیاده روی به بازار برسید.

  • مراکز خرید تایلند از فروشگاه های مدرن تا بازارهای محلی
  • 9 سوغاتی محبوب تایلند

بازار روی آب damnoen saduak

اگر می خواهید عجیب ترین بازار دنیا را تجربه کنید بدانید که فقط در بانکوک این امکان وجود دارد. بانکوک که به ونیز شرق نیز مشهور است دارای بازارهای شناور روی آبی است که فروشندگان در قایق های خود مواد غذایی را عرضه می کنند. شما در این محل هیجان انگیز می توانید غذاها محلی بانکوک را بچشید و با مردم بومی مصاحبه کنید.

  • زمان بازدید: 6:00 تا ظهر

خانه jim thompson

اینجا یک خانه تاریخی متعلق به فرد کارآفرین آمریکایی است که توسط خودش ساخته شد اما بعدها در یک سفر به مالزی این شخص ناپدید شد. جیم تامپسون پس از خاتمه جنگ دنیای دوم در تایلند ماندنی شد و در صنعت ابریشم بافی این کشور اقدامات عظیمی را انجام داد و امروزه خانه او به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.

  • زمان بازدید: 9:00 تا 17:00
  • هزینه: 100 بات
  • آدرس: 6 soi kasemsan 2, rama 1 road

پارک lumpini

بانکوک شهر شلوغ و پر هرج و مرجی است که ممکن است حتی جهانگرد ها را کمی خسته کند. اگر می خواهید در این بین به مکانی سر سبز، تفریحی و آرامش بخش بروید و از یک عصر آرام لذت ببرید بهترین گزینه برای شما پارک lumpini است. این نکته را قبل از رفتن به lumpini در نظر داشته باشید که این پارک محل تظاهرات ضد دولتی نیز هست.

  • زمان بازدید: 5:00 تا 21:00
  • آدرس: rama iv road, between ratchadamri and witthayu (wireless) roads, with entrance gates on all sides

مرکز خرید terminal 21

در ابتدا با شنیدن نام ترمینال 21 احتمالاً فکر می کنید که اینجا یک محل حمل و نقل است، اما شما با یکی از عظیم ترین مراکز خرید تایلند روبه رو خواهید شد. اینجا یک مرکز بین المللی خرید با بالاترین استانداردهای ممکن بوده که مانند چند شهر مهم متصل به هم طراحی گشته است. برای مثال شما در این بخش می توانید وارد پاریس شوید، سپس به طبقه بالاتر رفته و به توکیو و لندن نیز سری بزنید در طبقات دیگر بخش های مانند استانبول، سانفرانسیسکو و... نیز وجود دارد.

غذاهای خیابانی بانکوک

امکانش وجود ندارد که شما به شهر بانکوک سفر کنید اما از غذاهای خیابانی آن استفاده نکنید. یک تجربه هیجان انگیز، متفاوت و خاص در غذاهای خیابانی بانکوک وجود دارد که می تواند سفر شما را لذت بخش تر کند. انواع گوشت، ماهی، سوپ غذاهای فوری و جالب وجود دارد که می توانید از رستوران ها و دست فروشان محلی آن ها را تهیه کنید. روی قیمت این نوع غذاها هم می توانید کمی چانه بزنید هرچند که از خوردن یک غذا در رستوران بسیار ارزان تر تمام خواهد شد.

در بانکوک کجا اقامت کنیم؟

یکی از ویژگی های بانکوک وجود هتل ها و محل های اقامت مختلف برای اقشار متفاوت است. هرکسی با هر بودجه ای می تواند مکان مناسبی را برای خود پیدا کند.

هتل های لوکس: یکی از معروف ترین هتل های لوکس بانکوک mandarin oriental است که در نزدیکی رودخانه چائو فرایا واقع شده است. این هتل با داشتن امکانات عالی، استخر، ماساژ، رستوران های بی نظیر و اتاق های خاص در خدمت گردشگران است.

هتل لوکس chatrium hotel riverside, با همان امکانات هتل mandarin ولی از لحاظ قیمت کمی پایین تر و از نظر موقعیت قرارگیری نیز در نزدیک رودخانه چائو فرایا واقع شده است.

یکی دیگر از هتل های لوکس بانکوک ariyasomvilla است که با فضای مدرن خود محلی مهم برای اقامت گردشگران ثروتمند شده و کلیه امکانات را نیز به آن ها ارائه می دهد.

هتل های متوسط: هتل های رنج متوسط معمولاً مورد انتخاب عموم گردشگران قرار می گیرند، این هتل ها دارای امکانات معقول و خوب، رستوران، اتاق های راحت و استخر هستند که از جمله بهترین آنها در بانکوک می توان به هتل sofitel so بانکوک، park plaza بانکوک soi 18 و هتل glow pratunam اشاره نمود.

هتل های ارزان: این دسته از هتل های ارزان در بانکوک به وفور یافت می شوند که اتفاقاً در بین گردشگرانی که فقط به دنبال یک جای خواب در بانکوک هستند بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. هزینه اقامت بسیار پایین، اتاق ها تمیز و نسبتاً راحت هستند. از جمله معروف ترین هتل های ارزان بانکوک می توان به adamaz house, phranakorn-nornlen و smart suites, اشاره نمود.

منبع: planetware

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1348

به "مناطق دیدنی بانکوک تایلند، شهر معبدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق دیدنی بانکوک تایلند، شهر معبدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید