هشدار روسیه درباره قطع روابط با اتحادیه اروپا

به گزارش شاتر عکاسی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آمادگی کشورش را برای قطع روابط با اتحادیه اروپا در صورت اعمال تحریم علیه مسکو گفت.

هشدار روسیه درباره قطع روابط با اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لاوروف روز آدینه در مصاحبه با ولادیمیر سالاویف مجری سیاسی شبکه تلویزیونی روسیه-یک که از کانال یوتیوب سالاویف لایو و سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، در واکنش به این پرسش که آیا ما به سوی قطع روابط با اتحادیه اروپا حرکت می کنیم، گفت: ما بر این باوریم که برای چنین شرایطی (قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا) آماده هستیم.

وی اضافه کرد: ما در صورتی که یک باردیگر ببینیم (در گذشته بار ها شاهد بودیم) که اگر در حوزه ای روسیه را تحریم می نمایند و ریسک و خطر برای اقتصاد این کشور ازجمله در حساس ترین عرصه ها ایجاد می نمایند، چنین واقعه ای رخ خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما نمی خواهیم خود را از امور جهانی منزوی کنیم، اما برای چنین شرایطی باید آماده شویم. این مصداق ضرب المثل روسی است که می گوید اگر صلح می خواهی باید برای جنگیدن آماده شوی.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته به مسکو سفر و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در آن ملاقات گفت: مساله اصلی که با آن برخورد می کنیم نبود روابط مناسب بین روسیه و اتحادیه اروپا - دو بازیگر عمده در منطقه اوراسیا - است.

لاوروف روابط روسیه و اتحادیه اروپا را سخت خواند و با بیان اینکه ما به همه سوالات شما پاسخ می دهیم و در این ملاقات سعی می کنیم شما را ناامید نکنیم، گفت: ما آماده ایم که در ملاقات امروز در خصوص همه مسائل از جمله مسائل منطقه ای مصاحبه کنیم.

وی ادامه داد:، اما مساله اصلی که با آن برخورد می کنیم، نبود روابط مناسب بین روسیه و اتحادیه اروپا - دو بازیگر عمده در منطقه اوراسیا - است. این شرایط ناسالم بوجود آمده سودی برای هیچ کس به همراه ندارد.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد: بحث ها و مصاحبه های متضاد ما درباره مسائل بین المللی یا نگرانی ها و ایراد های متقابل نمی تواند جایگزین رویکرد منظم و جامع دو طرف و همکاری های روسیه و اتحادیه اروپا گردد که قبلا وجود داشت و بروکسل آن را بطور یکجانبه از بین برد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تهدید به وضع تحریم ها علیه مسکو گفت که روسیه گفتمان سازنده با اروپا را نمی پذیرد.

بورل با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که اخراج سه دیپلمات اروپایی نشان داد که روسیه نمی خواهد از فرصت گفتمان سازنده با اتحادیه اروپا استفاده کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تصمیم های پیش روی اروپایی ها اشاره نمود و ادامه داد که کشور های عضو در خصوص گام های بعدی تصمیم خواهند گرفت و قطعا این گام ها می تواند شامل تحریم ها گردد.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا تیره است و این اتحادیه از سال 2014 تا به امروز ده ها بسته تحریم های اقتصادی و اقتصادی در خصوص روسیه وضع نموده و شماری از شهروندان و مقام های روس را تحریم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1483

به "هشدار روسیه درباره قطع روابط با اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره قطع روابط با اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید