تور آلمان ارزان: فرصت چهار ماهه آلمان برای تایید خط لوله روسیه

به گزارش شاتر عکاسی، رگولاتور انرژی آلمان چهار ماه فرصت دارد تا خط لوله گازی نورد استریم 2 را پس از دریافت همه اسناد لازم برای تقاضای مجوز فعالیت از سوی اپراتور آن، تایید کند.

تور آلمان ارزان: فرصت چهار ماهه آلمان برای تایید خط لوله روسیه

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، شرکت گازپروم روسیه هفته گذشته بیان کرد ساخت خط لوله نورد استریم 2 به آلمان را به انتها رسانده است. این خط لوله به روسیه امکان می دهد صادرات گاز به اروپا به وسیله دریای بالتیک را دو برابر نموده و اوکراین را که راستا ترانزیت گاز روسیه به اروپاست، دور بزند.

این پروژه با مخالفت آمریکا و اوکراین و کشورهای دیگر اروپای شرقی روبرو بوده است. واشنگتن اعلام نموده که این خط لوله وابستگی اروپا به تامین انرژی از سوی روسیه را افزایش می دهد. نورد استریم 2 قرار بود در سال 2019 راه اندازی گردد اما در پی تهدیدهای آمریکا برای مجازات شرکتهایی که در ساخت آن مشارکت دارند، با تاخیرهای مکرر روبرو شد. منظره تکمیل این خط لوله پس از این که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در ماه مه تصمیم گرفت از برخی تحریمها چشم پوشی کند، تغییر کرد. پس از آن دولت آمریکا با آلمان درباره این خط لوله توافق کرد و آلمان هشدار داد اگر روسیه از انرژی به اسم یک سلاح علیه اوکراین استفاده کند، با اقدامات تلافی جویانه روبرو می گردد.

رگولاتور آلمان باید اطمینان حاصل کند که نورد استریم مطابق با مقررات اتحادیه اروپاست و وقتی به آبها و خاک سرزمین آلمان می رسد، مالکان آن باید از تامین کنندگان گاز جدا باشند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان کوشش نموده نگرانیها نسبت به این خط لوله را در سفر خداحافظی که آخر هفته گذشته به لهستان داشت، تخفیف دهد. وی اظهار کرد که برای مسکو روشن نموده که اوکراین پس از انتها قرارداد پنج ساله در سال 2024، همچنان احتیاج دارد کشور ترانزیت برای گاز روسیه بماند.

بر اساس گزارش رویترز، نخست وزیر لهستان در این ملاقات گفته بود که ادامه ترانزیت گاز به وسیله اوکراین احتمال استفاده روسیه از گاز به اسم یک سلاح سیاسی را کاهش می دهد.

این خط لوله می تواند از فشار بر بازارهای گاز اروپایی که با کمبود عرضه در آستانه فرا رسیدن فصل سرما و افزایش شدید قیمتها روبرو هستند، کم کند. بعلاوه یک پیروزی برای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به تعداد خواهد رفت که با وجود فشارهای متحدان شامل آمریکا به مدت 10 سال از این خط لوله حمایت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1802

به "تور آلمان ارزان: فرصت چهار ماهه آلمان برای تایید خط لوله روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: فرصت چهار ماهه آلمان برای تایید خط لوله روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید