این فیلم های سرگرم کننده براساس زندگی واقعی افراد ساخته شده است

به گزارش شاتر عکاسی، داستان زندگی هر انسانی به تنهایی یک کتاب یا فیلم سینمایی است. سرگذشت سال ها زندگی در شهرهای مختلف و آشنایی با آدم های گوناگون می تواند تجربه های بسیاری به همراه داشته باشد. تجربه هایی ارزشمند و تاثیرگذار که روایت آن ها برای سایر مردم اگر آموزنده نباشد، سرگرم کننده و جذاب است. به فیلم هایی که براساس زندگی افراد ساخته می گردد، بیوگرافی می گویند. در فیلم های بیوگرافی معمولا زندگی افراد مهم به تصویر کشیده می گردد. گاهی هم ممکن است با فیلمی از زندگی هیجان انگیز مردم عادی روبرو شویم. در روزهای قرنطینه خانگی حاصل از ویروس کرونا، تماشای این فیلم ها به اندازه غرق شدن در زندگی های موازی، جذاب و خاطره انگیز به نظر می رسد.

این فیلم های سرگرم کننده براساس زندگی واقعی افراد ساخته شده است

این روزها که ویروس کرونا اکثریت ما را در خانه هایمان به یک قرنطینه اجباری دعوت نموده، زندگی هنوز در جریان است. حالا فرصتی ارزشمند برای تماشای فیلم های سرگرم کننده براساس زندگی واقعی افراد ساخته شده، فراهم به نظر می رسد. در ادامه می توانید با بهترین فیلم های بیوگرافی آشنا شوید.

Into the Wild (به سوی طبیعت)

نمره منتقدان: 83 از 100

شان پن بازیگری است که بسیاری از ما او را با فیلم های اکشن و هیجان انگیز به یاد می آوریم. اما او کارگردانی یکی از جذاب ترین فیلم های بیوگرافی چند سال اخیر سینما را برعهده دارد. فیلم به سوی طبیعت با کارگردانی شان پن، در سال 2007 اکران شد و حتی در مراسم اسکار نامزدی دو جایزه را دریافت کرد. این فیلم در حقیقت اقتباسی از کتابی به همین نام است. کتابی که جان کراکائر در سال 1996 نوشت و درباره سفرهای واقعی کریستوفر مک کندلس به آمریکای شمالی و زندگی در طبیعت وحشی آلاسکا بود. مک کندلس مردی ماجراجو بود که در اوایل دهه 90 بدون پس انداز و امکانات قابل قبول به آلاسکا سفر کرد. این روزها که ویروس کرونا همه ما را خانه نشین نموده، تماشای این فیلم به اندازه یک سفر هیجان انگیز و خارق العاده برای شما لذت بخش است.

A Beautiful Mind (یک ذهن زیبا)

نمره منتقدان: 72 از 100

زندگی دانشمندان فرصتی بی نظیر برای هر کارگردانی است تا آن را به یک فیلم جذاب و به یادماندنی تبدیل کند. داستان فیلم یک ذهن زیبا درباره ریاضی دانی است که در هر چیزی به دنبال پیداکردن روابط ریاضی است؛ از تابش نور تا تیترهای جالب روزنامه ها. او به ریاضی علاقه دیوانه واری دارد و تاکید می نماید این علم باعث می گردد در علم و دانشگاه پیشرفت کند. اما واقعیت این است که این علم در جهت ارتباط او با دیگران هم دردسرهای بسیاری ایجاد می نماید. داستان فیلم واقعی و زندگی جان فوربز نش، ریاضیدان نابغه و برجسته آمریکایی را روایت می نماید. او در جوانی به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا شد. اسکیزوفرنی یک بیماری روانی با منشا نامشخص و علایم متغیر است. عدم درک، عدم بیان واقعیت، اختلال در رفتار و گفتار، انزوا و توهم از جمله مهم ترین علام این بیماری است.

در این زمینه بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال را بشناسید

بهترین فیلم های اکشن سال را بشناسید

بهترین فیلم های ترسناک سال را بشناسید

Green Book (کتاب سبز)

نمره منتقدان: 93 از 100

یک بادیگارد ایتالیایی-آمریکایی به نام تونی لیپ، برای به دست آوردن پول هرکاری انجام می دهد. او ممکن است از مردان ثروتمند اخاذی کند و یا برای بردن جایزه یک مسابقه هات داگ خوری، تا آستانه مرگ پیش برود. با این حال او در کار بادیگاردی، عملکرد خوبی دارد. او توسط یک خواننده و هنرمند سیاه پوست به نام دان شرلی استخدام می گردد تا در تور کنسرت او در جنوب آمریکا، همراهی اش کند. این فیلم براساس داستان واقعی زندگی دان شرلی ساخته شده است. او نوازنده ای اصالتا جاماییکایی بود که در سال 2013 درگذشت. تماشای این فیلم در قرنطینه پیشنهاد می گردد.

The Pianist (پیانیست)

نمره منتقدان: 95 از 100

یک نوازنده پیانوی یهودی به نام ولادیسلاو اشپیلمان در دورانی که جنگ جهانی دوم اروپا را می بلعید، در لهستان زندگی می کرد. او برای رادیو این کشور پیانو می نواخت. اما زمانی که آلمان نازی لهستان را تصرف کرد، زندگی برای یهودیان سخت تر از قبل شد. اشپیلمان در طول جنگ جهانی شاهد آزار و اذیت یهودیان بود. اگرچه پدر و مادر، خواهران و برادر اشپیلمان کشته شدند اما او پیروز شد تا سال 1945 زندگی مخفیانه خود را در لهستان ادامه دهد. او در سال 2000 و در 88 سالگی در ورشو درگذشت.

این فیلم براساس کتاب خاطرات اشپیلمان ساخته شده است. رومن پولانسکی، کارگردان مشهور لهستانی، فیلم پیانیست را به عنوان بهترین ساخته خود می داند. شاید این روزها که ویروس کرونا به تنهایی ما را ناراحت نموده، تماشای این فیلم اندکی ناامیدکننده باشد اما روایت تاریخی آن، پیانیست را به یکی از بهترین فیلم هایی تبدیل می نماید که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند.

The Wolf of Wall Street (گرگ وال استریت)

نمره منتقدان: 75 از 100

فیلم گرگ وال استریت متفاوت ترین ساخته مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور است که پرفروش ترین و محبوب ترین فیلم او هم لقب می گیرد. این فیلم داستان واقعی زندگی جردن بلفورت را روایت می نماید. بلفورت در محله برانکس در شهر نیویورک به جهان آمد. او در دهه 80 میلادی وارد بازار بورس نیویورک شد و آهسته آهسته پیشرفت کرد. اما بلفورت در مدیریت زندگی شخصی اش چندان پیروز نبود. از سوی دیگر، او جنجال های بسیاری در بازار سرمایه داشت. بلفورت به دلیل کلاه برداری در بازارهای بورس، به مدت 22 ماه زندانی شد. فیلم گرگ وال استریت هم براساس کتابی به همین نام از خاطرات بلفورت ساخته شده است. این فیلم یکی از سرگرم کننده ترین عناوینی است که می توانید در قرنطینه خانگی تماشا کنید.

The Social Network (شبکه اجتماعی)

نمره منتقدان: 96 از 100

در روزهای شیوع ویروس کرونا، شبکه های اجتماعی ثابت کردند از آن چه ما تصور می کنیم هم قدرت بیشتری دارند. فیس بوک یکی از نخستین شبکه های اجتماعی بسیار پیروز بود و حالا مالک اینستاگرام است. اگر دوست دارید از چگونگی تاسیس فیس بوک و تبدیل شدن آن به یک شبکه اجتماعی بسیار عظیم اطلاعاتی کسب کنید، تماشای فیلم شبکه اجتماعی یک انتخاب منطقی است. این فیلم داستان واقعی کوشش های مارک زاکربرگ، موسس فیس بوک و یکی از ثروتمندترین انسان های امروزی را به شکلی سرگرم کننده و جذاب روایت می نماید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1362

به "این فیلم های سرگرم کننده براساس زندگی واقعی افراد ساخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این فیلم های سرگرم کننده براساس زندگی واقعی افراد ساخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید