آنالیز هزینه های زندگی در روسیه؛ بلیت مترو 25 روبل، یک وعده غذا در رستوران 500 روبل

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: هزینه های زندگی در روسیه عموما مناسب است. هزینه صورت حساب خدمات و قیمت مواد غذایی حتی در شهر بزرگی مانند مسکو نیز گران نیست.

آنالیز هزینه های زندگی در روسیه؛ بلیت مترو 25 روبل، یک وعده غذا در رستوران 500 روبل

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت اکسپاتیکا، هزینه های زندگی در روسیه به مقدار زیادی به سبک زندگی افراد بستگی دارد. گرچه مسکو در نسبت با حقوق و دستمزد، چندین بار به عنوان گران ترین شهر اروپا معرفی شده است، اما زندگی در مسکو چندان مشکل نیست. سطح استانداردهای زندگی در روسیه در طی ده سال اخیر بهبود پیدا نموده است. تعادل کار و زندگی در روسیه بالاتر از سطح متوسط است، اما درآمد، امنیت شخصی، کیفیت آب و هوا، مسکن و سلامت پایین تر از سطح متوسط قرار گرفته است. هزینه زندگی در مسکو از شهرهای نیویورک و پاریس به ترتیب 59 و 47 درصد پایین تر است. همچنین هزینه های زندگی در این شهر 38 درصد کمتر از شهر مونیخ است.

قیمت املاک در روسیه بسیار متفاوت است، اما عمدتا گران قیمت است. این کشور دارای آپارتمان های داخل شهر و خانه های خارج از شهر است. اما ساختمان های اشتراکی با اجاره بهای بالا کیفیت خوبی ندارند. فضاهای عمومی بیشتر ساختمان ها نیز همچنان متعلق به دولت است و شرایط مناسبی ندارد. گرچه زندگی در خارج از شهر ازران تر است، زمان زیادی صرف رفت و آمد می گردد. به همین دلیل هزینه بنزین بخش مهمی از بودجه ماهانه را به خود اختصاص می دهد.

اجاره بها در مرکز شهرهای عظیم روسیه برای یک آپارتمان یک خوابه 25 هزار روبل و برای یک آپارتمان سه خوابه 47 هزار روبل است. اجراه بهای یک آپارتمان خارج از مرکز شهر نیز حدود 16 هزار روبل است. اجاره آپارتمان به صورت آنلاین بسیار آسان است چرا که سایت های زیادی برای اجاره و خرید مسکن وجود دارد.

هزینه های خدمات در روسیه چندان بالا نیست. هزینه قبوض آب، برق و گاز برای یک اپارتمان 85 متری حدود 6800 روبل در ماه است. گرمایش مرکزی از پاییز تا بهار با هزینه کمی ارئه می گردد. با این حال، ترموستات وجود ندارد و دما با باز و بسته کردن پنجره ها تنظیم می گردد. علاوه بر سیستم گرمایش مرکزی، استفاده از بخاری نیز در زمستان لازم است. پرداخت قبوض با استفاده از دستگاه ها خودپرداز یا به صورت آنلاین بسیار ساده است. صورت حساب خدمات ماهی یک بار صادر می گردد و پس از سه ماه عدم پرداخت، از سوی تامین کننده خدمات قطع می گردد.

بسیاری از شهرهای روسیه دارای سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی است. سیستم مترو در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ بسیار عالی است. هزینه حمل و نقل نیز نسبتا ارزان است. هزینه بلیط برای یک بار سفر 25 روبل و هزینه ماهانه حمل و نقل عمومی حدود 1865 روبل است.

با وجود آن که در روسیه فروشگاه های مواد غذایی بسیار زیادی با قیمت های مناسب وجود دارد، اما قیمت مواد غذایی باکیفیت بالا است. با این حال، قیمت ها در زمان های متفاوت، متغیر است. برای مثال سبزیجات سوپرمارکت ها در زمستان محدود است و کالاهای وارداتی قیمت بسیار بالایی دارند. حداقل هزینه مواد غذایی برای یک فرد حدود 9600 تا 12600 روبل در ماه است. شهرهای عظیم روسیه دارای رستوران های زیادی هستند و انتخاب بسیار گسترده ای برای غذا خوردن در بیرون وجود دارد. در رستوران های روسیه غذاهای روسی، اوکراینی و قفقازی ارائه می شوند اما قیمت غذاها بسیار بالا است. یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط حدود 500 روبل هزینه دارد.

مترجم: گیسو جعفری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1088

به "آنالیز هزینه های زندگی در روسیه؛ بلیت مترو 25 روبل، یک وعده غذا در رستوران 500 روبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هزینه های زندگی در روسیه؛ بلیت مترو 25 روبل، یک وعده غذا در رستوران 500 روبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید