نصیرزاده: هرچه در توان داشته باشیم از هادی چوپان قدردانی خواهیم کرد ، کشتی علاوه بر بودجه 35 میلیارد جایزه می گیرد، اما ما هیچی

به گزارش شاتر عکاسی، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: همه فکر می نمایند که ورزشکار ما فقط هزینه اعزام دارد، اما وقتی قهرمان دنیا می گردد ، هزینه هایش هم بیشتر می گردد و بزرگتر می گردد. کشتی به جز بودجه، 35 میلیارد جایزه می گیرد که این برای ما صفر است.

نصیرزاده: هرچه در توان داشته باشیم از هادی چوپان قدردانی خواهیم کرد ، کشتی علاوه بر بودجه 35 میلیارد جایزه می گیرد، اما ما هیچی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مراسم اعزام تیم ملی پرورش اندام به مسابقات دنیای اسپانیا گفت: قرار است تیمی اعزام گردد که قهرمان دنیا است. شاید مسئولان این را ندیده باشند، ولی مردم می بینند. شاید فدراسیون ما نقطه ضعفش در کارهای عمرانی بوده ، اما نقطه قوتش در امور دیپلماسی بوده است. اصلی ترین علت که خارجی ها به ایران نمی آمدند ، این بود که ما به مسابقات آنها نمی رفتیم ، اما طی یک سال اخیر سعی نموده ایم در رویدادهای مختلف شرکت کنیم تا آنها نیز بیایند.

وی اضافه کرد: زمستان سال جاری مسابقات مستر یونیورس را داریم که جایزه صد هزار دلاری خواهیم داشت. بعد از آن رقابت های مچ اندازی قهرمانی آسیا در اردیبهشت سال آینده را داریم. برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و دنیا باعث می گردد که کشورها برای حضور در ایران ترغیب شوند. ما بعلاوه به احتمال زیاد مهر سال آینده میزبان مسابقات پرورش اندام و فیتنس چلنج قهرمانی دنیا هم خواهیم بود، البته منوط به این است که این موضوع در کنگره دنیای تصویب گردد، چون چند کشور دیگر نیز نامزد میزبانی هستند، اما نظر رئیس فدراسیون دنیای بر روی میزبانی ایران است. ما قرار بود که در سال های قبل میزبان باشیم ، ولی ناامن بودن ایران را مطرح کردند و نشد. انشاالله که این آرزوی ما برای میزبانی برآورده گردد. شاید با این اتفاق نگاه خیلی از مسئولان حاکمیتی بهتر گردد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

نصیرزاده گفت: در جلسه با امیر عبداالهیان وزیر امور خارجه گفتم که ما در چند رشته در می توانیم قهرمانی دنیا شویم که یکی از آنها همین پرورش اندام است و این اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه قدرت ما و دیپلماسی در بخش های مختلف، مسئولان دنیای را مجاب نموده که میزبانی را به ما بدهد و حالا حاکمیت هم باید حمایت کند. اگر فوتبال برای برزیل و کشتی هم برای روسیه است، پرورش اندام

وی درباره اینکه گفته بود 30 درصد مدال های ایران در سال قبل به وسیله این فدراسیون کسب شده و چقدر از آنها حمایت شده است، مطرح نمود: پولادگر در جلسه ای درباره مدال های ورزش ایران در سال گذشته صحبت می کرد و گفت که ورزش ایران در سال قبل1921 مدال گرفته است. این جرقه در فکر من زده شد که آمار مدال های خودمان را بیرون بیاوریم که نتیجه اش 578 مدال بود که 29.7 درصد مدال های ورزش کشور می گردد. ما هر جا می رویم، می گویند فدراسیون پولدار است ، ولی واقعیت این نیست. کل پولی که وزارت ورزش سال گذشته داد، سه میلیارد بود که آن را نیز به طور کامل دریافت نکردیم و این مبلغ با تعداد مدال قابل قبول نیست. همه فکر می نمایند که ورزشکار ما فقط هزینه اعزام دارد، اما وقتی قهرمان دنیا می گردد ، هزینه هایش هم بیشتر می گردد و بزرگتر می گردد. کشتی به جز بودجه، 35 میلیارد جایزه می گیرد که این برای ما صفر است. ما گفتیم که وقتی حمایت مادی نمی گردد، حداقل حمایت معنوی را داشته باشند. من حتی گفتم که حاضرم بودجه اش را خودم تامین کنم، ولی ورزشکاران ما در مراسم تجلیل از قهرمانان باشند، چون حضور در این مراسم و گرفتن عکس با رئیس جمهور به آنها انگیزه می دهد.

نصیرزاده ادامه داد: ما الان حتی آن حمایت را هم نداریم. تنها تسهیلاتی که وزارت ورزش به ما می دهد ، همان تخفیف شهریه است. بارها در این باره مکاتبه نموده ایم که آیین نامه اصلاح گردد. این قهرمانان دنیا هم نخبه هستند و وزارت علوم اجازه بدهد که نخبگان ما هم بیایند. این شرایط باعث بی انگیزگی ورزشکاران ما می گردد و کار ما را بسیار سخت می نماید. ما سال جاری خودمان مراسم گرفتیم تا نشان بدهیم قدردان زحمات قهرمانان خودمان هستیم. ضمن اینکه به نظرم ارزش بالا رفتن پرچم ایران با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

نصیرزاده درباره نفرات اعزامی به مسابقات دنیای اسپانیا خاطر نشان کرد: کاروان با نزدیک به 60 ورزشکار اعزام می گردد. ما در 2021 و 2022 که قهرمان دنیا شدیم، نتایج رده بزرگسالان از سوی فدراسیون دنیای جمع بندی می شد. سال جاری هم قرار است در رده های سنی مختلف ، قهرمانان معرفی شوند و بعلاوه یک کاپ قهرمانی هم با جمع بندی نتایج همه رده های سنی اهدا خواهد شد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وی درباره گلایه اخیر هادی چوپان از استقبال رونالدو و عدم استقبال از خودش کفت: از چوپان برای حضور در مسابقات مستریونیورس دعوت می کنم که ببیند مردم و طرفداران چه استقبالی می نمایند. البته چوپان با رونالدو قابل مقایسه نیست ، ولی او بسیار بزرگ است و قهرمانی او باعث بهتر شدن چرخه رسته پرورش اندام شد. هرچه در توان هم داشته باشیم ، از او قدردانی خواهیم کرد.

روشنی سخنگوی فدراسیون در مورد چوپان بیان نمود: چوپان یک نابغه ورزشی است که البته رشته اش در زیر مجموعه فدراسیون ما نیست، چون ما یک فدراسیون آماتوری هستیم. اینکه مردم بی مهری نموده اند ، نباید کردن فدراسیون انداخته گردد. امیدواریم مردم قهرمانان خود را بشناسند و این دیدگاه و شناخت خود را بیشتر نمایند. نه تنها هادی چوپان، بلکه بی توجهی به خیلی از قهرمانان ما بوده است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره حمایت وزارت ورزش از میزبانی های فدراسیون اظهار کرد: هم کرسی های بین المللی و هم میزبانی را مدیون کمیته ملی المپیک هستیم که این حمایت از زمان صالحی امیری آغاز شد. البته مسئولان وزارت ورزش هم یاری های زیادی نموده اند. برای اعطای میزبانی دولت ها باید پای کار بیایند. امیدواریم با ادامه این حمایت ها ، خبر قطعی شدن میزبانی را اعلام کنیم.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2304

به "نصیرزاده: هرچه در توان داشته باشیم از هادی چوپان قدردانی خواهیم کرد ، کشتی علاوه بر بودجه 35 میلیارد جایزه می گیرد، اما ما هیچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیرزاده: هرچه در توان داشته باشیم از هادی چوپان قدردانی خواهیم کرد ، کشتی علاوه بر بودجه 35 میلیارد جایزه می گیرد، اما ما هیچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید