طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی به 3 روش

به گزارش شاتر عکاسی، سوسیس بندری یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی ایران است که به ویژه در جنوب کشور، هواداران بسیاری دارد. در این مقاله، به طرز تهیه سوسیس بندری به سه روش مختلف می پردازیم که هر کدام، ویژگی ها و طعم های خاص خود را دارند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود، یکی از این روش ها را انتخاب نموده و از طعم لذیذ و البته تند و تیز این غذای خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی به 3 روش

طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی

مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری آبادانی
سوسیس4 عدد
پیاز3 عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
سس گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
پاپریکا1 قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم

مراحل پخت:

  1. پیازها را شسته، پوست کنده و به صورت خلالی ریز و یک دست خرد کنید. سپس در تابه ای میزانی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن کمی گرم گردد. پس از گرم شدن روغن، پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و به آرامی تفت دهید تا نرم و شفاف شوند (حواستان باشد پیاز را زیاد تفت ندهید که خشک شوند). در آخر، میزانی زردچوبه به پیاز اضافه نموده و به مدت یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا عطر و طعم ادویه به پیازها منتقل گردد.
  2. پس از اینکه پیازها نرم شدند، سوسیس ها را از پوستشان جدا نموده و به صورت حلقه های اریب شکل خرد کنید. سپس سوسیس های خرد شده را به پیازها اضافه کنید و با هم تفت دهید تا زمانی که سوسیس ها کمی تغییر رنگ داده و پخته شوند.
  3. در مرحله بعد، رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و آن را به خوبی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته گردد و رنگ آن کمی روشن تر گردد. سپس، میزانی آب جوش به مواد اضافه نمایید تا رب رقیق گردد. در ادامه، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر را به مواد اضافه کنید و همه مواد را به طور کامل با هم مخلوط می کنیم تا یک دست شوند. بعد از آن، سس گوجه فرنگی را اضافه نموده و مجدداً مواد را مخلوط کنید. در نهایت، حرارت را کم می کنیم و به مدت 5 تا 10 دقیقه دیگر به تفت دادن مواد ادامه دهید تا به طور کامل پخته شده و جا بیفتند.
  4. برای سرو این غذای خوشمزه، نان باگت تازه گزینه بسیار مناسبی است. می توانید سوسیس بندری را در ساندویچ قرار دهید و یا آن را به صورت جداگانه با نان میل کنید. در کنار سوسیس بندری بعلاوه می توانید از مخلفات مختلفی مانند سبزی تازه، ترشی، خیارشور، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای بهره ببرید. بعلاوه اضافه کردن سس گوجه فرنگی یا سس فلفل به سوسیس بندری، طعم آن را دلچسب تر خواهد نمود.

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی
سیب زمینی2 عدد میانه
سوسیس4 عدد
پیاز1 عدد بزرگ
سیر2 حبه
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
روغن مایعبه میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر پاپریکابه میزان لازم

مراحل پخت:

  1. سیب زمینی ها را نگینی خرد کنید و در آب نمک بریزید تا از سیاه شدنشان جلوگیری گردد. سپس آبکش نموده و در صافی بریزید تا خشک شوند.
  2. سوسیس ها را حلقه ای، به صورت اریب یا در صورت دلخواه به صورت نگینی خرد کنید.
  3. روغن را در تابه ای گرم کنید و سیب زمینی ها را در آن بریزید و سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. سپس سیب زمینی ها را از تابه خارج نموده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته گردد.
  4. در همان تابه، سوسیس ها را با کمی روغن سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شوند. سپس آن ها را نیز از تابه خارج نموده و کنار بگذارید.
  5. پیاز را نگینی خرد کنید و در تابه ای که سوسیس و سیب زمینی را در آن سرخ کردید، با کمی روغن تفت دهید تا نرم و شفاف گردد.
  6. سیر رنده شده را به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر و بوی آن آزاد گردد.
  7. ادویه ها شامل نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر پاپریکا را اضافه کنید و هم بزنید تا با پیاز و سیر مخلوط شوند.
  8. رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و به خوبی با مواد مخلوط کنید. کمی آب یا آب گوجه فرنگی به سس اضافه کنید تا رقیق تر گردد. سس به دست آمده را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا طعم ادویه ها به خورد آن برود و سس جا بیفتد.
  9. سیب زمینی ها و سوسیس های سرخ شده را به سس اضافه کنید و مواد را به آرامی مخلوط کنید تا به طور یکنواخت با سس آغشته شوند.
  10. شعله را کم کنید و اجازه دهید سوسیس بندری به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر بپزد.
  11. در آخر سوسیس بندری را به همراه گوجه فرنگی و خیارشور تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و فلفل دلمه

مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری با قارچ و فلفل دلمه
سوسیس500 گرم
قارچ250 گرم
فلفل دلمه ای1 عدد
پیاز2 عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
سس گوجه فرنگی½ پیمانه
روغن مایعبه میزان لازم
زردچوبه1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
پودر پاپریکا1 قاشق چای خوری
پودر سیر½ قاشق چای خوری

مراحل پخت:

  1. در ماهیتابه ای مناسب، میزانی روغن مایع روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس پیازهای خلالی را اضافه نموده و تفت دهید. زمانی که پیاز نرم، شفاف و کمی طلایی رنگ شد، میزانی زردچوبه اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.
  2. سوسیس ها را به شکل دل خواه خرد نموده و به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهند.
  3. قارچ ها را به صورت حلقه ای ضخیم برش بزنید و به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید تا کمی از خامی آن ها گرفته آبشان کشیده گردد.
  4. فلفل دلمه ای را نیز نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  5. رب گوجه فرنگی را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا رنگ آن باز گردد و بوی خامی آن گرفته گردد. سپس به تدریج آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا رب گوجه فرنگی رقیق و سس مانند گردد.
  6. نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و پودر سیر را اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط کنید. سس گوجه فرنگی را نیز اضافه نموده و هم بزنید.
  7. شعله را کم کنید و به مدت 5 دقیقه دیگر صبر کنید تا سس جا بیفتد و طعم مواد به خورد هم برود. سپس شعله را خاموش کنید.

اگر دوست دارید طرز تهیه غذاهای سریع دیگری مثل بندری را بیاموزید، پیشنهاد می کنیم که سری هم به دو محتوای زیر بزنید:

جمع بندی

در این مقاله با سه روش مختلف طرز تهیه سوسیس بندری آشنا شدید. هر کدام از این روش ها ویژگی ها و طعم های خاص خود را دارند که بسته به سلیقه و ذائقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و از طعم لذیذ این غذای محبوب لذت ببرید. امیدواریم این دستورها به شما در تهیه یک سوسیس بندری خوشمزه و اصیل یاری نمایند و تجربه ای متفاوت از آشپزی را برای شما به ارمغان بیاورند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1403 بروزرسانی: 3 مرداد 1403 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2327

به "طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی به 3 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی به 3 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید