رکورد فرآورش گاز در کشور شکسته شد

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: رکورد فرآورش گاز در کشور شکسته شد و به مرز 840 میلیون مترمکعب در روز رسید.

رکورد فرآورش گاز در کشور شکسته شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اضافه نمود: این مهم که تا به امروز در تاریخ فرآورش گاز کشور بی سابقه بوده و تا 10 روز آینده، بیشتر هم می شود، با تغییرات اجرا شده در سیستم پالایشگاهی و برگشت از منابع گازی صورت گرفت تا بدینوسیله بتوانیم بخشی از این میزان مصرف را از محل افزایش فرآورش به دست آوریم.

وی توضیح داد: اقدام های اجرا شده با توجه به میزان بالای مصارف خانگی و تجاری، رخ داده تا بتوان تا حدی موازنه تولید و مصرف را مثبت کرد.

تربتی با بیان این که در حال حاضر، از تمام توان در خطوط استفاده می شود تا انتقال بهتر و ایمن تری داشته باشیم، گفت: اکنون این گاز را بطور کامل از جنوب کشور به مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور و مناطقی که مصارف بالاتری دارند، منتقل می کنیم و امیدواریم تا این میزان افزایش فرآورش، جایگزین مصرف بالا شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تأکید کرد: نکته مهم اینکه بدانیم از محل افزایش تولید، نمی توانیم به موازنه در شبکه دست یابیم و در بخش مصارف، هموطنان باید با کاهش و بهینه مصرف کردن گاز همراهی کنند تا بتوانیم این انرژی پاک را به صنایع و نیروگاه ها نیز اختصاص دهیم.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر افزایش مصرف بخش خانگی باعث شد تا تحویل گاز به نیروگاه ها با کاهش روبرو شود و سوخت مایع جایگزین آن باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1439

به "رکورد فرآورش گاز در کشور شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد فرآورش گاز در کشور شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید