هند در ایران کارخانه اوره می سازد

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: هند که هر سال 20 تا 30 درصد نیاز اوره خود را از خارج تامین می کند قصد دارد ظرف چند ماه یک کارخانه تولید اوره در بندر چابهار ایران احداث و راه اندازی کند.

هند در ایران کارخانه اوره می سازد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، هند تصمیم گرفته است یک کارخانه تولید اوره در ایران احداث کند. این کارخانه که خوراک آن گاز است در بندر چابهار احداث خواهد شد.

این در حالی است که دهلی نو تحرکات تازه ای را برای سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در بندر چابهار ایران و توسعه این بندر با هدف دسترسی به بازارهای افغانستان و آسیای میانه راه انداخته است.

بر اساس این گزارش دولت هند تاکید دارد کارخانه اوره چابهار ظرف چند ماه احداث و تکمیل شود.

هند با کمبود گاز طبیعی روبرو است و بسیاری از کارخانه های تولید کود شیمیایی در این کشور مجبور شده اند ظرفیت خود را کاهش دهند.

هر سال 20 تا 30 درصد نیاز اوره هند از خارج تامین می شود و در سال گذشته میلادی 1.6 میلیون تن از ایران به این کشور صادر شد.

به عقیده تحلیلگران نفوذ روز افزون چین در جنوب آسیا و به ویژه دستیابی اخیر این کشور به امتیاز توسعه بندر گواتر پاکستان که در نزدیکی آب های دریای عمان و هند واقع شده است تاثیر زیادی در تحرکات اخیر هند برای توسعه همکاری ها با ایران داشته است.

کارخانه اوره چابهار در قالب طرح سرمایه گذاری مشترک بین ایران و هند ساخته می شود. هنوز قیمت گاز خوراک آن مشخص نشده و باید دو کشور در این مورد مذاکره کنند. قرار است این موضوع در جریان دیدار وزیر خارجه هند از تهران که جمعه آینده انجام می شود مطرح شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 588

به "هند در ایران کارخانه اوره می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند در ایران کارخانه اوره می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید