رضایی: هیچکس را با تهدید به پارالمپیک 2020 اعزام نمی کنیم، نباید پارالمپیک را با المپیک مقایسه کرد

به گزارش شاتر عکاسی، دبیراجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: تا به امروز 61 درصد بودجه خود را گرفته ایم و کوشش داشتیم با برنامه هزینه کنیم و جلو برویم.

رضایی: هیچکس را با تهدید به پارالمپیک 2020 اعزام نمی کنیم، نباید پارالمپیک را با المپیک مقایسه کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، هادی رضایی در نشست خبری که امروز در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار گردید، گفت: در آذر 97 ستاد بازی ها پس از مجمع کمیته پارالمپیک سیاستی را پیش بینی کرد و آن را برای اظهارنظر به فدراسیون های مربوطه فرستاد. یک زمان یک ماهه دادیم و مسئولان فدراسیون های مربوطه آمدند و سیاست اصلی تدوین شد و در 23 آذر 97 صورتجلسه سیاست کمیته برای توکیو امضا شد. بعد از آن در اسفند همین سیاست در سایت کمیته پارالمپیک قرار داده شد.

وی اضافه کرد: ما همه فرایند مربوطه را به دقت انجام دادیم و همه فدراسیون ها در جریان کامل سیاست اعزام به پارالمپیک توکیو بودند. از آن تاریخ به بعد هر دو ماه یکبار شانس های مدال را پیش بینی کردیم.

دبیراجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: ما سیاست خود را از قبل تدوین و تعیین کردیم و این رویه در همه اعزام ها وجود دارد. سیاست ما این بوده که در سال های 2017، 2018 و 2019 نتایج همه حریفان را آنالیز کنیم. البته اخیرا نتایج 2017 را حذف نموده و دو سال دیگر را ملاک قرار داده ایم.

رضایی گفت: همه سیاست ما به تایید روسای فدراسیون ها رسیده است. وقتی شخص رئیس فدراسیون این سیاست را امضا نموده، نباید گله داشته باشد.

وی مطرح نمود: بعضی می گویند سیاست پارالمپیک شتابزده است، اما اینگونه نیست. دلیل اینکه هر سهمیه را اعزام نمی کنیم و این اعزام مشروط است، بحث پول نیست. ما همه اردوها و حقوق ها و ... را پرداخت نموده ایم و مسئله ای از این بابت نداریم. ما منکر کوشش برای کسب سهمیه نمی شویم، اما سیاست ما تعیین است. بعضی گفتند سیاست ما اشتباه است، اما هفته قبل همین سیاست در هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک مجدداً تایید شد. ما تا به امروز 39 سهمیه گرفته ایم و کاروان نیز هفتاد نفره است. ما همین مدال را با این سهمیه می گیریم و حتی اگر تعداد افراد اعزامی بیشتر گردد، باز هم همین تعداد مدال کسب خواهد شد.

رضایی گفت: احتیاج باشد، بازهم اعضای هیئت اجرایی را دور هم جمع می کنیم تا اگر تصمیم گرفتند، یک کاروان کمی به توکیو اعزام کنیم. اگر از بالا به من دستور بدهند و مسئولیت کاروان را بر عهده بگیرند، هرچقدر خواستند، اعزام نمایند. ما برای تک تک ورزشکاران و رقبایشان نمودار داریم و همه چیز واضح و روشن است.

وی درباره تیراندازی با کمان که شانس کسب طلا در توکیو صفر در نظر گرفته شده و اینکه آیا این پیش بینی به دلیل بعضی اتفاقات میان فدراسیون و کمیته پارالمپیک است؟ گفت: هیچ کشمکشی با فدراسیون نداریم و براساس آیین نامه عمل می کنیم که خود فدراسیون ها هم در آن دخیل هستند. نزدیک به 200 روز باقی مانده و این جداول پیش بینی دوباره تغییر خواهد نمود. در اردوی کیش ماساژور، روانشناس و ... را به طور کامل انجام دادیم و چیزی را به قضا و قدر نسپردیم. وقتی برگزاری اردو با هماهنگی فدراسیون به ما واگذار شد، همه کارهای لازم را انجام دادیم.

رضایی در واکنش به این موضوع که ورزشکاران پارالمپیکی خودشان را با ورزشکاران المپیکی مقایسه می نمایند و انتظار اعزام در صورت کسب سهمیه را دارند، مطرح نمود: این مقایسه درست نیست و هر ارگان سیاست خود را دارد. سیاست ما این است و سیاست کمیته المپیک هم تعیین است. هر ارگان هم جوابگوی اقدامات خودش خواهد بود.

وی در واکنش به این مسئله که بعضی ملی پوشان بسکتبال با ویلچر گفته اند در صورت عدم اعزام به پارالمپیک مهاجرت خواهند کرد، گفت: آیا باید صد و ده نفر را اعزام کنیم، فقط به این دلیل که دو نفر تهدید می نمایند؟ ما هیچکسی را با تهدید، اعزام نمی کنیم. سیاست اعزام به پارالمپیک 14 ماه قبل گذاشته شده و چیز جدیدی نیست.

وی گفت: اگر همه را اعزام کنیم و در توکیو آخر شوند، آیا قول می دهید که پس از آن انتقاد نکنید؟

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد: تا به امروز 61 درصد بودجه را گرفته ایم و کوشش داشتیم با برنامه هزینه کنیم و جلو برویم. برنامه و سیاست ما همان اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک است و براساس آن به جلو حرکت می کنیم.

رضایی توضیح داد: ما مشابه این سیاست را در جاکارتا داشتیم و همه از نتیجه نهایی راضی و خرسند بودند. ما می توانیم سیاست فعلی را لغو و بدون برنامه شویم و آن وقت هرکسی که سهمیه بیاورد، اعزام می کنیم. آن وقت دیگر به ما اتهامی زده نمی گردد. باور کنید در هیئت اجرایی کسانی حضور دارند که بارها به پارالمپیک رفته اند و از مسائل باخبر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاسخ نامه مربوط به دریافت بودجه برای پارالمپیک توکیو داده شده است؟ گفت: تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی تاکید نمود: همه روسای فدراسیون ها و مسئولان مربوطه از سیاست اعزام به پارالمپیک توکیو آگاه بوده اند. یا باید نگرش خود را از مدال آوری خارج نموده و به نگرش حضور در پارالمپیک تبدیل کنیم، یا روی سیاست فعلی حرکت کنیم.

رضایی در انتها مطرح نمود: من مجری سیاست کمیته پارالمپیک هستم و اگر این سیاست تغییر کند، باز هم اجرا خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 751

به "رضایی: هیچکس را با تهدید به پارالمپیک 2020 اعزام نمی کنیم، نباید پارالمپیک را با المپیک مقایسه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: هیچکس را با تهدید به پارالمپیک 2020 اعزام نمی کنیم، نباید پارالمپیک را با المپیک مقایسه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید