دهقانی: ورزقان یک راه و جاده اصلی ندارد

به گزارش شاتر عکاسی، نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در انجام پروژه بزرگراهی در این منطقه گفت که ورزقان یک راه و جاده اصلی ندارد.

دهقانی: ورزقان یک راه و جاده اصلی ندارد

به گزارش خبرنگاران، الله وردی دهقانی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی سوالی از وزیر راه و شهرسازی درباره فرایند اجرای دو بزرگراه در ورزقان و تغییر راستا بزرگراهی در این منطقه مطرح کرد و گفت: این پروژه راه با توجه به اهمیت آن و مسائل پیچیده سیاسی و مدیریتی با سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و کشور و برخی عناصر از وزارت راه و شهرسازی کلید خورد ولی برخلاف قوانین و مطالعات و نقشه های اجرایی تغییر راستا پیدا کرد. قرار بود این پروژه با تامین مالی شرکت ملی مس اجرا شود ما در اینجا دو پروژه داریم یکی بزرگراه تبریز، اسپیران، آقابابا نوردوز به طول 120 کیلومتر و دیگری پروژه از سه راهی آقابابا به سمت خاروانا.

وی ادامه داد: ورزقان یک راه و جاده اصلی ندارد، همه جاده های ما روستایی است به همین دلیل با شرکت مس مذاکراتی صورت گرفت تا با توجه به ترددشان تامین مالی پروژه را بپذیرند که آنها هم اعلام آمادگی کردند که از خواجه تا ورزقان و اتصال آن به سه راهی آقابابا را تامین مالی کنند. این پروژه محلی است که شرکت ملی مس از آن تردد می کند و مردم ورزقان از آن منتقل می شوند. بحث ما بر سر پروژه اصلی 120 کیلومتری است که برای توسعه شهرستان ورزقان در نظر گرفته شد.

کننده ورزقان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با توجه به تامین مالی شرکت ملی مس و تحولات استان و نقش کننده قبلی می خواهم پرده از یک فساد بزرگ و اختلاس 35 هزار میلیاردی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با عاملیت شرکت مس ایران بردارم که برخی همراهان و معاونان از برخی دستگاه های کشور در این پروژه دست داشتند در سال 1398 با توافق کننده وقت استانداری آذربایجان و شرکت ملی مس و وزارت راه و شهرسازی این پروژه بزرگراهی از شهر ورزقان به راستا دیگری تغییر پیدا کرد که محل عبور آن به جای مرکز شهرستان از روستای زادگاه کننده قبلی بود. در کنار اینها قرار بود سه پروژه دیگر به آن روستا منتقل شده تا از بن بست توسعه ای خارج شود.

الله وردی دهقانی گفت: نقشه راه ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد که قرار بود این بزرگراه از جنوب ورزقان عبور کند، اما به گونه ای دیگری پیش رفت و تغییر راستا پیدا کرد. این اتفاق به صورت دستوری و خارج از مطالعات اجرا شده صورت گرفت به دروغ می گویند 30 درصد پیشرفت داشته هیچ مساله فنی رعایت نشده است. خدا را گواه می دانم آنچه وزیر گفته دروغ است. آقای اسلامی مدارک و مطالعات مربوط به این بزرگراه را نشان دهند من با هیچ کسی مخالف نیستم و مخالفتی با تبدیل روستای حوزه انتخابیه ام به شهر ندارم، اما وزیر نباید مسائل غیرواقعی تحویل ما دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1676

به "دهقانی: ورزقان یک راه و جاده اصلی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهقانی: ورزقان یک راه و جاده اصلی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید