تشکیل شرکت سرمایه گذار پروژه 10 میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج فارس

به گزارش شاتر عکاسی، قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو اطلاع داد: شرکت توسعه ظرفیت فراوری فولاد در منطقه ویژه خلیج فارس تا 10 میلیون تن ایجاد شده است. نعیمی تاکید نمود: این شرکت با حضور شرکت های عظیم معدن و صنایع معدنی تشکیل شده است.

تشکیل شرکت سرمایه گذار پروژه 10 میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی که در نخستین جلسه پایش طرح 10 میلیون تنی فولاد در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سخن می گفت، پس از ارایه گزارش مشاور طرح جامع فولاد توضیح داد: شرکت فوق با سرمایه گذاری گل گهر، صبا فولاد خلیج فارس، فولاد قشم، فولاد هرمزگان، گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش و ایمیدرو فعالیت می نماید.

وی با تاکید بر اینکه سهم آورده ایمیدرو در قالب زمین پروژه ارایه می گردد، گفت: سهم هر یک از شرکا در این پروژه نیز معین شده است.

این عضو هیات عامل ایمیدرو توضیح داد: پس از برگزاری جلسات مختلف و پیگیری های اجرا شده، اکنون موضوع شکل گیری چنین کنسرسیومی رفع شده و با نهایی شدن انتخاب مشاور، در حال آنالیز موارد مربوط به اقدامات زودهنگام پروژه (Early Work) هستیم.

نعیمی با یادآوری اینکه هم اینک ظرفیت فراوری فولاد در منطقه خلیج فارس 4 میلیون است، گفت: طبق طرح کلانی که پیش رو داریم 6 میلیون تن ظرفیت جدید فراوری در این منطقه ایجاد خواهد شد.

قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه با تشکیل شرکت سرمایه گذار پروژه فوق، از این پس شاهد یکپارچگی و همسویی بیشتر در سیاست های توسعه فولاد در منطقه ویژه خلیج فارس می شویم، گفت: در حال حاضر دغدغه ما انتخاب نوع محصولی است که در این پروژه فراوری خواهد شد به گونه ای که بیشترین نفع و ارزش افزوده را برای صنعت فولاد و اقتصاد کشور داشته باشد.

وی خطاب به مشاور طرح جامع فولاد گفت: تا نیمه آبان ماه، گزارش مربوط به گزینه نهایی محصول فراوریی ارایه گردد. وی تاکید نمود: نوع تکنولوژی و مقیاس فراوری برابر با استانداردهای روز، از معینه هایی است که ایمیدرو به عنوان راهبر و نهاد حاکمیتی خواستار آن است.

در این نشست، مجری طرح گزارشی از اقدامات اجرا شده در مطالعات اهداف طرح، اخذ مجوزها، دریافت پیشنهاد سرمایه گذاران و مشخص زمین مورد احتیاج طرح ارایه کرد و به بحث و آنالیز گذاشته شد. علاوه بر این گزینه های مربوط به نوع محصول فراوریی نیز مورد آنالیز نهاده شد و مقرر شد در جلسه آینده جمع بندی نهایی ارایه گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1242

به "تشکیل شرکت سرمایه گذار پروژه 10 میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شرکت سرمایه گذار پروژه 10 میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید