بلغاری ها پای صندوق های رای رفتند

به گزارش شاتر عکاسی، مردم بلغارستان امروز (یکشنبه) در انتخابات پارلمانی شرکت می نمایند تا تصمیم بگیرند که آیا علی رغم نگرانی ها نسبت به اختلاس ها در فقیرترین کشور اتحادیه اروپا نخست وزیر دیرینه این کشور باز هم برای یک دوره چهار ساله دیگر در راس امور باقی خواهد ماند یا خیر.

بلغاری ها پای صندوق های رای رفتند

به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی ها حاکی از آن است که حزب راست میانه بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان موسوم به گرب (GERB) با کسب 28 الی 29 درصد آرا مجددا عظیم ترین حزب خواهد بود اما اکثریت را از دست خواهد داد و احتمالا برای تشکیل یک ائتلاف باثبات در یک مجلس شکننده تر تقلا خواهد نمود.

این به نوبه خود می تواند توانایی بلغارستان را برای بهره برداری موثر از وام بازسازی 750 میلیارد یورویی (884 میلیارد دلاری) اتحادیه اروپا برای یاری به بازسازی اقتصاد آسیب دیده اش پس از پاندمی کرونا، مختل کند.

بوریسوف 61 ساله که از سال 2009 میلادی بدون وقفه در راس دولت بوده، کوشش نموده تا موفقیت خود را در به روز رسانی زیرساخت های بلغارستان در جریان کمپینی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا برگزار گردید، به نمایش بگذارد.

بوریسوف در صفحه فیس بوک خود نوشت: ما پایه و اساس باثباتی ساخته ایم که برمبنای آن کشور می تواند بیش از پیش توسعه یابد. بازگرداندن بلغارستان به راستا رشد مالی در امسال میلادی هدف اصلی ماست.

بیش از 6.7 میلیون بلغاری واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند اما کارشناسان نظرسنجی به خاطر نگرانی های رای دهندگان نسبت به ویروس کرونا و توزیع کند واکسن کووید 19 انتظار مشارکت کمتری را دارند.

دولت بوریسوف بر افزایش 36 درصدی میانگین حقوق ماهیانه بلغاری ها نظارت داشته، بدهی عمومی را پایین نگه داشته و ورود بلغارستان به اتاق انتظار برای پیوستن به یورو را تضمین نموده است.

اما ناکامی اش در مقابله با فساد بومی و اصلاح یک دستگاه قضایی مستعد اختلاس باعث به خیابان آمدن هزاران معترض به مدت چندین ماه در سال 2020 شد.

حزب سوسیالیست ها که اصلی ترین حزب اپوزیسیون بلغارستان محسوب می گردد با شعار انتخاباتی احیای اعتماد به نهادهای دولتی و کاهش فقر به میدان آمده اما با توجه به اختلافات داخلی و ظهور احزاب ضد اختلاس کوچک تر با مشکل روبرو شده است و انتظار می رود تنها 20 الی 22 درصد از آرا را به دست آورد.

پایگاه های رای گیری ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی شروع به کار نموده و ساعت 20 تعطیل خواهند شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1575

به "بلغاری ها پای صندوق های رای رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلغاری ها پای صندوق های رای رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید