اولین واکنش امارات به انتخاب الکاظمی

به گزارش شاتر عکاسی، ایرنا نوشت: امارات متحده عربی از مشخص مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر برای تشکیل دولت جدید عراق استقبال کرد.

اولین واکنش امارات به انتخاب الکاظمی

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری امارات (وام) ، وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که این امر (انتخاب الکاظمی برای تشکیل دولت) آرزوهای مردم عراق برای دستیابی به امنیت، ثبات و توسعه را برآورده کند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه دولت امارات تحولات عراق و چالش هایی را که (این کشور) اکنون با آن روبرو است مورد توجه قرار گرفته است، آمده است: غلبه بر این چالش ها به اجماع برای انجام کار خالصانه جهت منافع ملی، ثبات سیاسی و همکاری برای موفقیت در مقابل چالش های مالی و اجتماعی احتیاج دارد.

وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات ابراز امیدواری کرد که کوشش نیروهای سیاسی و مردمی برای تامین آینده ای بهتر برای عراق و عراقی ها افزایش یابد.

در پی انصراف عدنان الزرفی از تشکیل کابینه عراق، برهم صالح 21 فروردین سال جاری، مصطفی الکاظمی رییس دستگاه امنیتی عراق را مامور تشکیل کابینه کرد.

طبق توافق، عمر دولت الکاظمی یکساله خواهد بود و وی طی این مدت بستر لازم را برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی مهیا نموده و همچنین بودجه 2020 را تهیه و به مجلس می فرستد.

الکاظمی یک ماه فرصت دارد تا کابینه خود را تشکیل داده و از مجلس بخواهد به دولت وی رای اعتماد دهد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 970

به "اولین واکنش امارات به انتخاب الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش امارات به انتخاب الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید