13.5 درصد انسولین قلمی کشور در آذربایجان شرقی مصرف می گردد

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حدود 13.5 درصد انسولین قلمی کشور در استان ما مصرف شده و اما توزیع آن براساس نرم انجام می گردد.

13.5 درصد انسولین قلمی کشور در آذربایجان شرقی مصرف می گردد

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

دکتر محبوب نعمتی امروز در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی ، معاونان غذا و دارو و مدیران منطقه 2 آمایشی کشور که با حضور رییس،سازمان غذا و دارو برگزار گردید، اظهار کرد: سهمیه های دارویی که برای قطب ما در نظر گرفته می گردد، گاهی پایین بوده و با توجه به ارائه خدمات به مراجعان استان های همجوار، ضروری است در تامین دارو کمکان کنید تا جوابگوی تامین داروی بیمارانمان باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به علائم بیماری هایی مانند دیابت در استان و نتایج کمپین کنترل فشار خون که به تازگی برپا شد، نشان می دهد بسیاری از استانی های ما مبتلا به پرفشاری خون هم هستند که این نیز نشان دهنده لزوم توجه به تامین دارو و پیشگیری از عوارض ناشی از آن است.

به گزارش خبرنگاران، نعمتی در ادامه با بیان اینکه شمالغرب کشور از نظر موقعیت جغرافیایی قابلیت خاصی دارد، اظهار کرد: دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، ارومیه، اردبیل، سراب، مراغه، خلخال و خوی دانشگاه های منطقه 2 آمایش کشوری بوده و با توجه به مرزی بودن این شهرستان ها و همسایه بودن با چهار کشور مختلف، علاوه بر ایجاد فرصتی برای صادرات غذا و دارو، ممکن است گاها با قاچاق هم روبرو شویم.

وی بیان نمود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیروهای متخصص و توانمندی در حوزه غذا و دارو تربیت نموده است و حداقل 20 گروه آموزش صنایع غذایی فعالیت دارند.

وی اضافه نمود: شهرستان های منطقه 2، هشت میلیون جمعیت و 20 گمرک فعال دارند که کار واردات و صادرات را انجام می دهند.

نعمتی با اشاره به ظرفیت های صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه غذا و دارو بیان نمود: چندین هزار واحد غذا و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی در این استان فعالیت دارند و منطقه ما از نظر فراوری محصولات کشاورزی و دامی درکشور صندلی ویژه ای دارد.

وی از فراوری بیش از بالای یک میلیون تن غلات به ویژه گندم، در آذربایجان شرقی اطلاع داد و اضافه نمود: فراوری 725 هزار تن میوه که لازمه وجود صنایع تبدیلی بوده و فراوری گیاهان دارویی، گوشت قرمز، شیر و گوشت مرغ از دیگر ظرفیت های این استان به شمار می آید.

وی، میزان عسل فراوریی در آذربایجان شرقی را 13 هزار تن مطرح کرد و گفت: استان ما از نظر تعداد کندو مقام اول و از نظر میزان فراوری عسل، رتبه دوم را در کشور دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان بیان نمود: نشست قطب منطقه دو کشوری هر ساله برگزار و مسائل و نقطه نظرها ارائه شده و تفاهم نامه ای بین روسای دانشگاه ها و سازمان غذا و دارو انعقاد می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 649

به "13.5 درصد انسولین قلمی کشور در آذربایجان شرقی مصرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13.5 درصد انسولین قلمی کشور در آذربایجان شرقی مصرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید