یکی از صنایع مادر کشور در منطقه ویژه دنیا آباد مستقر گردد

به گزارش شاتر عکاسی، استاندار همدان با بیان اینکه منطقه ویژه مالی دنیا آباد منطقه منحصر به فرد است، از وزیر صنعت خواست: یکی از صنایع مادر در منطقه ویژه مالی دنیا آباد مستقر گردد.

یکی از صنایع مادر کشور در منطقه ویژه دنیا آباد مستقر گردد

به گزارش خبرنگاران، سید سعید شاهرخی شنبه 26 مرداد در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه نرخ بیکاری بهار سال جاری همدان 6.1 درصد بوده است، گفت: استان همدان رتبه اول را در کاهش بیکاری در کشور داشته است.

وی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت مالی در استان همدان، توضیح داد: نرخ مشارکت استان همدان در سال گذشته 42.2 بوده است که سال جاری به 44.2 ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه در استان همدان بیش از 1000 واحد فعال وجود دارد، کرد: با وجود تحریم ها هیچ واحدی در همدان در اثر تحریم ها تعطیل نشده است.

شاهرخی اعلام کرد: در حوزه صنعت در سال رونق فراوری در همه بخشها میزان سرمایه گذاری واحدهایی که 30تا 60 درصد فعالیت دارند را احصا و برای نوسازی و افزایش ظرفیت آنها برنامه ریزی نموده ایم.

استاندار همدان اظهارکرد: برای فرآوری سنگ، فراوری سیلیس و فروسیلیس و فراوری منیزیوم از دولومیت 1500 میلیارد تومان پروژه در دست اقدام است که تا سرانجام برنامه 3 ساله به نتیجه خواهد رسید.

وی با تأکید بر سرمایه گذاری، حمایت از مشاغل موجود و احیا واحدهای تعطیل، اضافه کرد: برای واحدهای راکد برنامه هایی در دست اقدام داریم.

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان در اقتصاد مقاومتی رتبه اول را دارد، ادامه داد: استان همدان تا کنون 527 پروژه را به بخش خصوصی واگذار نموده و 100 پروژه را نیز سال جاری واگذار خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان به مثابه کارگاهی بزرگ سازندگی است، گفت: استان همدان یک استان پویا و فعال بوده و به مثابه کارگاهی بزرگ سازندگی به صنعت، فراوری و کارهای عمرانی پرداخته است.

استاندار همدان بیان کرد: سند راهبردی و عملیاتی برای 3 سال پیش روی استان تدوین شده است که مقصد آن برنامه ششم و سرانجام دولت است و براساس آن باید نرخ بیکاری استان به 7.1 درصد برسد.

وی ادامه داد: براساس سند راهبردی استان همدان باید سالیانه 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت بگیرد و با این میزان سرمایه گذاری 60 هزار شغل پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 298

به "یکی از صنایع مادر کشور در منطقه ویژه دنیا آباد مستقر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از صنایع مادر کشور در منطقه ویژه دنیا آباد مستقر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید