کرونا، استفاده از ماسک در مغرب اجباری شد

به گزارش شاتر عکاسی، مقامات مغرب شهروندان این کشور را ملزم به استفاده از ماسک در خارج از خانه و مکان های عمومی کردند.

کرونا، استفاده از ماسک در مغرب اجباری شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هسپرس چاپ رباط، مقامات مغرب به صدور دستورالعملی اعلام نمودند: تمام شهفرایندانی که برای انجام کارهای ضروری از خانه بیرون می فرایند، از امروز سه شنبه موظفند از ماسک استفاده نمایند.

این اقدام مقامات مغربی پس از آن انجام شد که تحقیقات متعدد علمی نشان داد، ویروس کرونا به وسیله عطسه یا سرفه در هوا پخش می گردد و از این طریق (فاصله کمتر از یک متر) به شخص دیگری منتقل خواهد شد.

وزارت بهداشت مغرب و سایر نهادهای نظارتی این کشور بارها از شهفرایندانی مغربی خواسته اند، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از ماسک استفاده نمایند البته از لحاظ علمی هنوز ثابت نشده است که کرونا به وسیله هوا (فاصله بیش از یک متر) به شخص دیگری منتقل می گردد.

به گفته پزشکان، ممکن است فردی به کرونا مبتلا شده باشد اما نشانه های ظاهری این بیماری را نداشته باشد و درجامعه تردد کند. این چنین شخصی می تواند عامل انتقال این ویروس به بسیاری از افراد جامعه باشد.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: وزارت بهداشت مغرب با صدور بیانیه ای اعلام نمود: با ابتلای 21 نفر به ویروس کرونا شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به یک هزار 141 تن رسید که از این تعداد 83 تن جان خود را از دست داده و 88 نفر هم بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

دولت رباط از چند هفته قبل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مغرب، تمام مدارس و دانشگاه های این کشور را تعطیل کرد، سفرهای درون شهری و برون شهری و برگزاری هرگونه تجمعات عمومی ممنوع شد. این دولت مرزهای هوایی، زمینی و دریایی مغرب را بست و مقررات قرنطیه خانگی را در سراسر این کشور برقرار کرد و هرکس که این مقررات را نادیده بگیرد، به مجازات زندان یا پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 956

به "کرونا، استفاده از ماسک در مغرب اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، استفاده از ماسک در مغرب اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید