واکسن بیو ان تک انتقال ویروس کرونا را نصف می نماید

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، اوگور شاهین مدیر ارشد اجرایی شرکت بیو ان تک با همکاری فایزر واکسنی کارآمد برای مقابله با کووید 19 توسعه داده است.

واکسن بیو ان تک انتقال ویروس کرونا را نصف می نماید

او روز گذشته در مصاحبه ای خاطرنشان کرد که مطمئن است این واکسن میزان انتقال ویروس کرونا را 50 درصد کاهش می دهد در نتیجه گسترش ویروس به شدت محدود می شود.

این برگزیده جایزه مصطفی (ص) در این باره گفت: واکسیناسیون گسترده قبل از شروع پاییز سال آینده بسیار حیاتی است. به این ترتیب در زمستان سال آینده شرایط به حال نرمال بر می شود. اگر همه چیز خوب پیش برود ما در خاتمه امسال میلادی و در شروع سال میلادی جدید واکسن را عرضه می کنیم. هدف ما ارائه بیش از 300 میلیون دوز واکسن قبل از ماه آوریل است تا تأثیرگذار باشد.

او در ادامه اضافه نمود: مطمئن هستیم با واکسنی با چنین قابلیت تأثیرگذاری بالا، میزان انتقال ویروس میان افراد احتمالاً به 50 درصد برسد.

اوگور شاهین محقق ترک تبار، آبان ماه سال گذشته برگزیده سومین جایزه مصطفی (ص) در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی برای اثر طراحی و ارزیابی بالینی واکسن های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA شد؛ وی متولد کشور ترکیه و استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینتس کشور آلمان و مالک شرکت BioNTech آلمانی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1330

به "واکسن بیو ان تک انتقال ویروس کرونا را نصف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن بیو ان تک انتقال ویروس کرونا را نصف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید