چند نکته در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا

به گزارش شاتر عکاسی، بتاکاروتن، آنتی اکسیدانی قوی است که عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و سلامت غشای مخاطی دستگاه تنفسی را افزایش می دهد. تحقیقات اجرا شده نشان می دهد مصرف مواد غذایی حاوی بتاکاروتن می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. شما می توانید با خوردن سبزیجات نارنجی رنگ، مانند:هویج ، کدوحلوایی، سیب

چند نکته در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا

چند نکته در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا

مواد غذایی حاوی بتاکاروتن بخورید

بتاکاروتن، آنتی اکسیدانی قوی است که عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و سلامت غشای مخاطی دستگاه تنفسی را افزایش می دهد. تحقیقات اجرا شده نشان می دهد مصرف مواد غذایی حاوی بتاکاروتن می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. شما می توانید با خوردن سبزیجات نارنجی رنگ، مانند:هویج ، کدوحلوایی، سیب زمینی و فلفل دلمه ای نارنجی، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. از طرفی مواد نامبرده همگی حاوی ویتامین C می باشند که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

با بدن خود درست رفتار کنید

اگر می خواهید بدنی قوی داشته باشید تا بتوانید در مقابل آنفلونزا و سایر بیماری های عفونی مقاومت کند، مراقبت هایی را که بدن شما به آنها نیاز دارد، به خوبی انجام دهید:

*حداقل 7ساعت خواب شبانه داشته باشید. تحقیقات حاکی از آن است که کمبود خواب می تواند سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن گردد؛ به طوری که اگر 3شب متوالی به خوبی نخوابید و میزان ساعات خواب شما کاهش یابد، حدودا 60درصد سیستم ایمنی بدن ضعیف می گردد.*میزان استرس را در زندگی خود به پایین ترین حد ممکن کاهش دهید. این کار را می توانید با تمرینات ورزشی یوگا و میدتیشن انجام دهید.*ماساژ دادن های ملایم بدن می تواند سیستم لنفی بدن را تحریک و فعال کرده و در نتیجه به نوعی بدن را در مقابل بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلونزا مقاوم کند.

سوپی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

با آب مرغ و اضافه کردن موادی مانند قارچ، کلم، انواع کدو(کدو سبز و کدو تنبل)، هویج، زنجفیل تازه اورگانو(آویشن)و پیاز، سوپی تهیه و آن را میل کیند. قارچ موجود در این سوپ حاوی ویتامین ها و مواد معدنی(مس، ویتامین B2، نیاسین، فولیت و سلنیوم)فراوانی است که سبب تقویت سییستم ایمنی بدن می گردد. کلم هم حاوی ترکیباتی است که توانایی بدن را در مقابله با عفونت ها افزایش می دهد. زنجیفل تازه سبب تقویت سیستم گوارش می گردد و سایر مواد به کار رفته در این سوپ حاوی ترکیباتی هستند که سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند. در مجموع، اگر می خواهید سیستم ایمنی قوی داشته باشید، خوردن این سوپ یک روز در میان توصیه می گردد.

منبع: نشریه ی دنیای سلامت، شماره ی 53.

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1817

به "چند نکته در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید