هشدار هواشناسی به ساکنان تهران؛ از اتراق کنار رودخانه ها خودداری کنید ، باران و سیلاب در راه است؟

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از وقوع دو سامانه بارشی و وزش باد شدید در استان تهران اطلاع داد و گفت: شهروندان تهرانی از اتراق کنار رودخانه خودداری نمایند.

هشدار هواشناسی به ساکنان تهران؛ از اتراق کنار رودخانه ها خودداری کنید ، باران و سیلاب در راه است؟

به گزارش خبرنگاران، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: طبق اعلام هواشناسی از بعدازظهر شنبه (امروز) تا روز یکشنبه در نیمه شمالی استان تهران به ویژه ارتفاعات این استان، رگبار و رعد و برق و تندباد موقت و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران اضافه نمود: در نیمه جنوبی استان تهران نیز بارش پراکنده باران، وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک انتظار می رود، که در پی این مخاطره احتمال اختلال در تردد جاده ای، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و آب گرفتگی معابر، خطر صاعقه، احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن درختان فرسوده و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این دو سامانه در مجموع شمال و ارتفاعات شمالی استان تهران و نیز نیمه جنوبی این استان را در بر می گیرد، از مردم این منطقه ها خواست احتیاط لازم را در تردد از جاده های کوهستانی داشته باشند و از صعود به ارتفاعات بپرهیزند. بعلاوه اکیداً از اتراق در حاشیه مسیل ها خودداری نمایند.

یزدی مهر گفت: احتمال اختلال در تردد جاده ای، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و آب گرفتگی معابر، خطر صاعقه، احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن درختان فرسوده و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2158

به "هشدار هواشناسی به ساکنان تهران؛ از اتراق کنار رودخانه ها خودداری کنید ، باران و سیلاب در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی به ساکنان تهران؛ از اتراق کنار رودخانه ها خودداری کنید ، باران و سیلاب در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید