هزینه 13 میلیارد تومانی برای طرح های آب و خاک سبزوار

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران/خراسان رضوی با هدف بهینه سازی مصرف آب کشاورزی 13.2 میلیارد تومان برای طرح های آب و خاک سبزوار طی امسال هزینه شده است.

هزینه 13 میلیارد تومانی برای طرح های آب و خاک سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: تخصیص تسهیلات کم بهره جهت اجرای پروژه ها گامی موثر در راستای مدیریت بهینه آب در مزرعه و توسعه سیستم های نوین آبیاری است.

علی اصغر امانیان با اشاره به ضرورت بومی سازی و توجه بیشتر به قابلیت های اقلیمی هر منطقه در فرآیند سیاست گذاری و برنامه ریزی در مورد اجرای طرح های آبی و خاکی در این شهرستان افزود : از ابتدای سال 23 طرح انتقال آب به متراژ 63 کیلومتر با اعتبار 87 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا شده که از این اندازه 66 میلیارد ریال آن از محل منابع بلاعوض دولتی بوده است.

وی افزود: طی سال های گذشته افزون بر 6.5 هزار هکتار از اراضی سبزوار به آبیاری نوین مجهز شده که موجب مصرف بهینه آب و افزایش بهره وری بخش کشاورزی شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی سبزوار وی با بیان اینکه یک چهارم آب کشاورزی سبزوار از قنوات تامین می گردد و این منطقه دارای 1012 رشته قنات.به طول 1155 کیلومتر و آب دهی 4800 لیتر در ثانیه است، افزود: بعلاوه از محل اعتبارات آب و خاک شهرستان 24 رشته قنات سبزوار با هزینه 4.5 میلیارد تومان از راه ارائه یاری بلاعوض دولت و خودیاری کشاورزان از ابتدای امسال احیا و بازسازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2057

به "هزینه 13 میلیارد تومانی برای طرح های آب و خاک سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 13 میلیارد تومانی برای طرح های آب و خاک سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید