هدیه 500 میلیون یورویی دولت لبنان به دادگاه حریری نقدها را برانگیخت

به گزارش شاتر عکاسی، اعلام کمک اقتصادی دولت حسان دیاب به دادگاه بین المللی لبنان (ویژه ترور رفیق حریری) به ارزش 500 میلیون یورو، انتقاداتی را به ویژه در سایه بحران اقتصادی وخیم این کشور به همراه داشت.

هدیه 500 میلیون یورویی دولت لبنان به دادگاه حریری نقدها را برانگیخت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، جمیل السید، یکی از کنندگان مجلس لبنان ضمن انتقاد از دولت این کشور در خصوص هدیه 500 میلیون یورویی به دادگاه ویژه لبنان، این سوال را نام کرد: چگونه کشوری ورشکسته که از خارج گدایی می کند، از جیب مردم خود که به سختی زندگی می کنند هدیه ای به دادگاه می دهد؟

السید افزود: آیا بهتر نبود این پول به جای اینکه برای دادگاه بین المللی اختصاص یابد هدیه به روح رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان به نیازمندان شهر طرابلس در شمال لبنان که اخیرا شاهد اعتراضات بوده، توزیع می شد؟

پیشتر کابینه لبنان با صدور بیانیه ای خطاب به سازمان ملل اعلام کرده بود، به تامین منابع مالی دادگاه ویژه حریری متعهد است و مبلغ 500 میلیون یورو را به نام مشارکت و کمک به هزینه های دادگاه تا سرانجام سال میلادی به دادگاه پرداخت خواهد کرد.

این کابینه تصریح کرده بود، این مبلغ به نام هدیه به دادگاه ویژه لبنان پرداخت می شود و پرداخت این مبلغ به دادگاه با همراه درخواست از آن است که برای مشخص جدول زمانی و برنامه ریزی دقیق به منظور سرانجام دادن کار دادگاه اقدام کند.

جمیل السید، یکی از متهمان اصلی پرونده ترور حریری بود. او برای چهار سال به همراه سه افسر دیگر زمانی که مدیرکل امنیت عمومی بود، در زندان رومیه تحت بازداشت قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1717

به "هدیه 500 میلیون یورویی دولت لبنان به دادگاه حریری نقدها را برانگیخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه 500 میلیون یورویی دولت لبنان به دادگاه حریری نقدها را برانگیخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید