معاون وزیر صمت: تولید 1.4 میلیون خودرو منجر به حذف قرعه کشی می شود

به گزارش شاتر عکاسی، حذف قرعه کشی خودرو از سال تازه از جمله برنامه هایی است که از سوی وزیر صمت اعلام شد. قرار بر این شد که خودرو متناسب با تقاضا تولید شود تا نیازی به سامان بخشی این بازار از طریق راهکارهایی مانند قرعه کشی نباشد.

معاون وزیر صمت: تولید 1.4 میلیون خودرو منجر به حذف قرعه کشی می شود

افزایش تقاضای کاذب در بازار خودرو از اتفاقاتی است که پس از اجرای طرح قرعه کشی شاهد آن بوده ایم. به طوری که در 6 ماهه ابتدایی سال جاری 35 میلیون نفر در قرعه کشی دو خودروساز بزرگ کشور شرکت کردند. در این میان عده ای از قرعه کشی خودرو با عنوان لاتاری ملی نام می برند و عده ای هم با فروش پر سود این خودروها در بازار منفعت خوبی را کسب می کنند.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه های وزیر صمت برای صنعت خودرو برای حذف قرعه کشی خودرو گفت: وزیر صمت به درستی حذف تدریجی قرعه کشی در سال 1401 را مطرح کرده است و در ماه های آینده متناسب با افزایش عرضه خودروهای مختلف پاسخ مناسبی به تقاضای بازار داده می شود.

جدیدترین آگهی های خودرو

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی برای تقاضا عرضه کمی وجود دارد، به طور طبیعی قیمت زیاد می شود و قیمت عرضه کارخانه با بازار فاصله معنا داری پیدا می کند. منطقی با بیان اینکه افزایش عرضه یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش قیمت خودرو است، توضیح داد: محاسباتی انجام شد تا نشان دهد چقدر خودرو باید عرضه شود تا نیازی به انجام قرعه کشی نباشد و بر اساس نتایج آن محاسبات، برنامه ریزی های لازم انجام شد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: این محاسبات نشان داد که اگر 1 میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران عرضه شود به قرعه کشی نیازی نخواهد بود، پس تولید 1 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو برای سال جاری هدف گذاری شده است تا عرضه و تقاضا به هم نزدیک شود.

منطقی در ادامه یادآور شد: با این افزایش عرضه هرچقدر جلوتر برویم تعداد خودروهای بیشتری از شمول قرعه کشی حذف خواهند شد و پیش بینی می شود که حتی برخی خودروها نیز به صورت فروش اقساطی عرضه شوند و اکنون نیز برخی خودروسازان خودروهای خود را به صورت نقد و اقساط ارائه می دهند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرایند تدریجی حذف قرعه کشی ها توضیح داد: این موضوع در طول سال تحقق خواهد یافت و مربوط به ابتدای سال نیست، بلکه به مرور و با افزایش عرضه خودرو، تعادل در بازار عرضه و تقاضا به وجود خواهد آمد و هرچقدر به انتهای سال نزدیک تر شویم، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه کشی حذف می شود.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2117

به "معاون وزیر صمت: تولید 1.4 میلیون خودرو منجر به حذف قرعه کشی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر صمت: تولید 1.4 میلیون خودرو منجر به حذف قرعه کشی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید