کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد؛ از کیا و هیوندای تا مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی

به گزارش شاتر عکاسی، براساس کاتالوگ خودروهای وارداتی که منتشر شده اند معینات نهایی این محصولات معین شد. از کیا و هیوندای تا مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی به چه آپشن ها و به چه قیمتی عرضه خواهند شد؟

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد؛ از کیا و هیوندای تا مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی

خبرنگاران - عرضه خودروهای وارداتی از چندی پیش شروع شده، و از همین رو واردنمایندگان تعیینات محصولات خود را در سامانه یکپارچه بارگذاری نموده اند تا مشتریان قبل از انتخاب نهایی، از جزئیات فنی و ظاهری و باطنی آنها آگاه شوند.

طبق آخرین به روزرسانی، کاتالوگ 16 خودروی وارداتی در سامانه موردنظر بارگذاری شده است که شامل مدل هایی متعلق به شرکت های چینی، ژاپنی، کره ای و اروپایی می شود.

در این فهرست، علاوه بر محصولات هیوندایی، تویوتا، کیا و فیات، مدل های متعلق به خودروسازان چینی نیز به چشم می آید. با توجه به اینکه خودروهای وارداتی به صورت اختصاصی برای بازار ایران فراوری شده اند و بخشی از امکانات و آپشن های شان حذف شده، نمی توان قیمت جهانی واقعی آنها را ملاک قرار داد. در واقع با توجه به حذف بعضی امکانات و آپشن ها، خودروهای موردنظر با قیمتی کمتر از نرخ جهانی اصلی خود وارد ایران شده اند.

ویدیوی معرفی خودروهای وارداتی گروه بهمن را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
قیمت، تعیینات فنی و کلی خودروهای وارداتی

در این گزارش نگاهی انداخته ایم به تعیینات فنی و کلی خودروهای وارداتی و بعلاوه قیمت آنها، تا تعیین شود در دور تازه واردات پس از پنج سال ممنوعیت، چه مدل هایی با چه تعییناتی وارد شده اند.

یکی از اولین برندهای خودرویی که پس از ابلاغ آیین نامه واردات خودرو، وارد کشور شد، کیای کره جنوبی بود. محصولات کیا در دوران آزادی واردات نیز جزو پرفروش ها بودند و در حال حاضر نیز مدل های مختلفی از برند مشهور مانند اسپورتیج، سراتو و سورنتو در جاده ها و خیابان های کشور تردد می نمایند.

ویدیوی تست کیا سراتو را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
دو مدل کیا

حالا پس از لغو ممنوعیت واردات خودرو، کیا بار دیگر در بازار خودروی ایران حضور پیدا نموده و محصولاتی تازه را که پیش تر به ایران نیامده بودند، به بازار کشور فرستاده است. در این بین، تعیینات فنی دو مدل از این خودروها یعنی سونت و سلتوس که به وسیله شرکت کوشاخودرو وارد شده اند، در سامانه یکپارچه بارگذاری شده است.

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد/ آشنایی با مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی - عکس: کیا سلتوس

تعیینات و قیمت کیا سلتوس

طبق اطلاعات منتشره، کیا سلتوس خودرویی کراس اوور به شمار می رود که از موتوری 1600 سی سی بهره می برد و گیربکسی اتومات دارد. این موتور چهار سیلندر می تواند 121 اسب بخار قدرت فراوری کند.

در کاتالوگ منتشره، از بعضی تعیینات ظاهری این خودرو نام برده شده است، از جمله سانروف برقی، سنسور نور و باربند سقفی. بعلاوه بعضی تعیینات داخلی این خودرو نیز عبارتند از قابلیت انتخاب نوع سطح جاده، دوربین دنده عقب، شیشه های دودی و صفحه نمایشگر هشت اینچی.

در نهایت اینکه در کاتالوگ اطلاعاتی درباره امکانات ایمنی کیا سلتوس نیز منتشر شده است. از جمله اینکه خودروی موردنظر مجهز به سیستم کنترل پایداری در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم کمکی و هشدار برای پارک کردن و سیستم هشدار ترمز اضطراری است. اما قیمت علی الحساب کیا سلتوس یک میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده. که البته قیمت نهایی بسیار بالاتر (چیزی حدود دو میلیارد و 700 میلیون تومان) از این خواهد بود.

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد/ آشنایی با مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی - عکس: کیا سونت

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار خبرنگاران چه کرد؟ / لات کوچه خلوت! دیدنی این فیلم تست و آنالیز را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس از دست ندهید:
تعیینات و قیمت کیا سونت

نماینده دیگر کیاموتورز کره جنوبی در جمع خودروهای وارداتی تازه به کشور، مدل سونت است. طبق اطلاعات منتشره، در کاتالوگ سونت، این خودرو کراس اوور دارای موتوری 1500 سی سی است که توان فراوری 114 اسب بخار قدرت را دارد. سونت از گیربکسی اتومات بهره می برد و مخزن سوخت آن ظرفیت جذب 45 لیتر بنزین را داراست.

سونت به سنسور نور، انواع چراغ های ال ای دی و سانروف نیز مجهز است. این خودرو بعلاوه در داخل کابین خود به کروز کنترل اتومات، دوربین دنده عقب و صفحه نمایشگر هشت اینچی مجهز شده است.

سونت نیز مانند سلتوس از امکانات ایمنی مانند سیستم کمکی و هشدار پارک، قفل و مهارنماینده صندلی کودک، سیستم هشدار ترمز اضطراری، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر و سیستم ورود بدون کلید بهره می برد. گفته می شود قیمت علی الحساب کیا سونت حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان است، اما قیمت نهایی آن احتمالا حول و حوش دو میلیارد و 500 میلیون تومان از آب در می آید.

دو مدل هیوندای

از کره ای ها دور نشویم و پس از کیا به سراغ هیوندایی برویم. هیوندایی نیز در دوران آزادی واردات حضور فعالی در ایران داشت. شاید گزاف نباشد اگر بگوییم دو قلوهای کره ای سهم اصلی خودروهای وارداتی کشور را داشتند.

فیلم آنالیز واردات خودرو به ایران: مراحل و اسرار را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
هیوندای کرتا برای اولین بار در ایران

در دور تازه واردات، هیوندایی فعلا دو مدل را مهمان بازار خودروی ایران نموده است. یکی کرتا و دیگری النترا. در این بین، النترا پیش تر نیز در بازار خودروی ایران حضور داشته است (البته نه در مدل فعلی). اما کرتا نخستین بار است که مهمان این بازار می شود. قیمت علی الحساب این خودرو یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام شده است. اما پیش بینی می شود این خودرو در نهایت با قیمتی حدود دو میلیارد تومان به دست مشتریان برسد.

در کاتالوگ منتشره، حجم موتور هیوندایی کرتا 1500 سی سی اعلام شده، موتوری که چهار سیلندر است و 115 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی هفت لیتر بنزین می سوزاند.

حداکثر سرعت هیوندایی کرتا 170 کیلومتر در ساعت اعلام شده، اما تعیین نیست شتاب صفر تا صد آن چند ثانیه است. این خودرو سیستم کروز کنترل ندارد اما به کیسه های هوا، ترمزهای ضدقفل و سیستم پایداری خودرو مجهز است. از جمله دیگر امکانات و تجهیزات هیوندایی کرتا می توان به صفحه نمایش هشت اینچی، سنسور پارک عقب، مه شکن عقب و دوربین عقب اشاره نمود. این خودرو بعلاوه از سقف پاناروما و ترمز پارک برقی بهره می برد.

هیوندای النترا

اما النترا خودروی نام آشنای هیوندایی برای ایرانی ها، در مدلی تازه وارد کشور شده است. این خودرو به گیربکس اتومات مجهز است و با موتور چهار سیلندر خود بیش از 127 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. در کاتالوگ این خودرو ادعا شده، که می تواند به حداکثر سرعت 225 کیلومتر در ساعت برسد. مهمان کره ای اما مصرف سوخت بالایی دارد و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی بالای 9 لیتر (9.4 لیتر) سوخت مصرف می نماید.

النترا مانند هموطن اش (کرتا) از سیستم کروز کنترل بهره نمی برد، اما دارای کیسه های هوا، ترمز ضدقفل و سیستم کنترل پایداری خودرو است. هیوندایی در النترا صفحه نمایش مرکزی و دوربین عقب کار نگذاشته است و علاوه بر این، خودروی موردنظر مجهز به سنسور پارک جلو و عقب هم نیست. در هیوندایی النترای وارد شده، بعلاوه خبری از تهویه اتوماتیک و جی پی اس هم نیست. قیمت علی الحساب هیوندایی النترا یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام شده، اما به نظر می رسد با قیمتی حدود دو میلیارد و 400میلیون تومان به دست مشتریان خواهد رسید.

فولکس چینی

دیگر خودرویی که در فهرست وارداتی ها به کشور واقع شده است و شرکتی به نام ماموت خودرو آن را در دو مدل وارد نموده، جتا نام دارد. جتا هرچند نامی آشنا در بازار خودروی ایران نیست، اما ریشه آن به فولکس واگن آلمان بر می شود و خاستگاهِ آن نیز چین است. گفته می شود فولکس واگن این برند را در ادامه سیاست خود مبنی بر فراوری محصولات مالی ایجاد نموده، و شریک چینی اش نیز شرکت FAW -از خودروسازان مشهور و معتبر چین- است.

ماموت خودرو فعلا دو مدل جتا را وارد نموده، و اطلاعات آنها در سامانه یکپارچه خودرو بارگذاری شده است. یکی از این خودروها جتا VS5 نام دارد که از گیربکسی اتومات و شش سرعته به همراهِ موتور 1400 سی سی بهره می برد. خودروی موردنظر 148 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی نیز بیش از هفت لیتر است. جتا VS5 دارای حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد را نیز در عرض 9.5 ثانیه پر می نماید.

از جمله امکانات ایمنی و آپشن های این خودرو می توان به سیستم کروز کنترل، کیسه هوا، ترمز ضدقفل و سیستم کنترل پایداری اشاره نمود. جتا VS5 بعلاوه دارای صفحه نمایش هشت اینچی لمسی است و علاوه بر دوربین و مه شکن عقب، به سنسور پارک جلو، عقب و باران نیز تجهیز شده است.

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد/ آشنایی با مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی - عکس: شاین مکس

نماینده چینی ایران خودرو

به ایران خودرو برویم، شرکتی که فعلا مدلی از دانگ فنگ چین را به نام شاین مکس در دو نوع بنزینی و هیبریدی وارد نموده است. شاین مکس دارای موتوری 1500 سی سی است که مدل بنزینی آن 190 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و نوع هیبریدی اش هم توانایی فراوری 176 اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو در مدل بنزینی خود به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت می رسد، اما مدل هیبریدی اش می تواند به سرعت 215 کیلومتر در ساعت هم برسد. خودروی موردنظر در هر دو مدل به انواع سیستم های ترمز تجهیز شده، اما از نظر به کارگیری کیسه هوا، نوع بنزینی شرایط بهتری را (با شش کیسه هوا در مقابل چهار کیسه هوا) نسبت به نوع هیبریدی داراست.

در کاتالوگ مدل بنزینی شاین مکس آمده که این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 6.8 لیتر بنزین می سوزاند، حال آنکه مصرف سوخت ترکیبی و شهری مدل هیبریدی آن، به ترتیب پنج و دو لیتر است. از جمله امکانات و تجهیزات مشترک مدل های هیبریدی و بنزینی شاین مکس می توان به دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب و جلو و نمایش اندازه باد لاستیک اشاره نمود. در مجموع مدل بنزینی محصول وارداتی ایران خودرو از امکانات و تجهیزات بیشتری برخوردار است. و از جمله اینکه دوربین 360 درجه دارد و وجود مانع هنگام باز کردن درها (در زمان پارک) را هشدار می دهد. مدل بنزینی بعلاوه به سیستم هشدار برخورد از جلو و تشخیص نقطه کور نیز مجهز است.

از چانگان تا زوتی

در کنار ایران خودرو، دو خودروساز دیگر وابسته به دولت یعنی سایپا و پارس خودرو نیز اقدام به واردات نموده اند.

خودرویی که سایپایی ها آورده اند متعلق به چانگان است و فعلا در دو مدل CS35 و CS55 وارد شده است. طبق آنچه در کاتالوگ آمده، مدل CS35 از موتوری توربو با حجم 1400 سی سی بهره می برد که قادر به فراوری 155 اسب بخار قدرت است. مصرف سوخت این خودرو 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. CS35 بعلاوه به امکانات و آپشن هایی از جمله سیستم هشدار دهنده امنیتی، سنسور پارک دنده عقب، کروز کنترل و دوربین جانبی سمت راست مجهز است.

مدل CS55 نیز که موتوری 1500 سی سی دارد، از استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می برد و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 6.6 لیتر بنزین می سوزاند. این خودرو به امکانات و آپشن هایی مانند ورود بدون کلید، کیسه هوای جانبی، سیستم هشدار برخورد رو به جلو و صندلی شش حالته برقی برای راننده، تجهیز شده است.

قیمت علی الحساب اعلام شده، برای چانگان CS55 یک میلیارد تومان اعلام شده، که البته این خودرو نیز مانند دیگر وارداتی ها با قیمت بالاتری به دست مشتریان خواهد رسید. بعلاوه قیمت نهایی چانگان CS35 به عنوان اولین خودروی وارداتی تحویل شده به مشتریان، بین حدودا یک میلیارد و 150 میلیون تومان تا دو میلیارد و 175 میلیون تومان اعلام شده است.

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد/ آشنایی با مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی - عکس: زوتی مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی

مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی

از سایپا به پارس خودرو برویم و ببینیم محصول وارداتی این شرکت به نام زوتی چه ویژگی هایی دارد. این خودرو، چینی است و با موتور 1500 سی سی خود می تواند 144 اسب بخار قدرت فراوری کند. استاندارد آلایندگی زوتی یورو 5 است و این خودرو می تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسد.

از جمله تجهیزات و امکانات زوتی می توان به کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ترمز پارک برقی و هشدار ترمز اضطراری اشاره نمود. قیمت علی الحساب برای زوتی، 770 میلیون تومان اعلام شده، که در مقایسه با سایر خودروها بسیار پایین تر است. البته زوتی نیز با قیمت بالاتری نسبت به 770 میلیون تومان اعلامی به دست مشتری خواهد رسید.

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد/ آشنایی با مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی - عکس: بستیون T77 بهمن موتور

مهمان چینی خصوصی

از خودروسازان وابسته به دولت که بگذریم، بعضی شرکت های بخش خصوصی نیز اقدام به واردات خودرو نموده اند. در این بین، گروهِ بهمن به سراغ محصولاتی چینی از جمله بستون T77 رفته است. بعلاوه محصول برند هونگچی با نام H5 در فهرست واردات این شرکت واقع شده است.

اما در کاتالوگ بستون T77 آمده است که از موتوری 1500 سی سی و توربوشارژ بهره می برد و استاندارد آلایندگی یورو5 را پاس می نماید. بستون T77 از امکانات و آپشن های مختلفی برخوردار است، از جمله ترمز اضطراری و بعلاوه توقف اتوماتیک، سیستم هشداردهنده تصادف از جلو، سنسور تشخیص مانع (سنسور پارک عقب)، سیستم هشدار خستگی راننده، سانروف و دوربین دید عقب.

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد/ آشنایی با مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی - عکس: فیات 500

کوچولوی ایتالیایی

در نهایت اما خودروی وارداتی دیگر که کاتالوگ آن در سامانه یکپارچه بارگذاری شده، فیات 500 نام دارد. این خودروی به اصطلاح جمع و جور، موتوری 1200 سی سی دارد و تنها 69 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. حداکثر سرعت فیات 500 به 160 کیلومتر در ساعت می رسد و شتاب صفر تا صد آن نیز 13 ثانیه اعلام شده است. این خودرو با وجود ظاهر کوچکش، به امکانات و آپشن هایی مانند کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، سنسور پارک عقب و سنسور باران مجهز است.

کیا سلتوس کوشا خودرو؛ آنالیز تفاوت های آن با نسخه های چینی و آمریکایی

قیمت کوییک پلاس اتوماتیک و ساینا اس اتوماتیک اعلام شد

قیمت روز خودروهای خارجی در بازار / افزایش قیمت کدام خودرو رکورد زد؟

ترمز تارا قوی تر است یا دنا پلاس؟/ نتیجه تست ترمز محصولات ایران خودرو

طرح تبدیل تارا در سامانه یکپارچه خودرو اجباری است؟/ احتمال توقف فراوری تارا معمولی

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارنموده یا چینی صفر؟

تعرفه واردات قطعه خودرو بالا رفت / آنالیز تاثیر آن بر بازار

8 محصول تازه ایران خودرو در سامانه یکپارچه به فروش می رسند / قیمت محصولات تازه

دریافت خودرو جانبازان اولویت بندی شد / کدام کدها اول خودرو می گیرند؟

موتور احتراق داخلی پیستونی خودرو را بشناسید؛ آنالیز کارکرد اجزای موتور

جوابیه سایپا درباره عرضه محصولات با تایید سازمان استاندارد و محیط زیست

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: بیت ران
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2308

به "کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد؛ از کیا و هیوندای تا مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد؛ از کیا و هیوندای تا مقرون به صرفه ترین خودرو وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید