قالیباف: بودجه 1400 احتیاج به اصلاحات اساسی دارد

به گزارش شاتر عکاسی، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز یکشنبه مجلس بازهم از لایحه بودجه انتقاد کرد و گفت که لایحه احتیاج به اصلاحات اساسی دارد.

قالیباف: بودجه 1400 احتیاج به اصلاحات اساسی دارد

رییس مجلس گفت: ما معتقدیم لایحه بودجه 1400 احتیاج به اصلاحات اساسی دارد؛ چراکه کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه نسبت به بودجه سال قبل 117 درصد رشد داشته است و هزینه ها 47 درصد افزایش پیدا نموده، در حالی که درآمدها حدود 10 درصد افزایش یافته است.

قالیباف اضافه نمود: کشور ما فرصت هایی همچون حدود 3 هزار میلیارد نقدینگی، اموال و املاک و دارایی های دولتی، معادن و منابع طبیعی بی شمار، سرمایه انسانی و دانش تخصصی بسیاری دارد. چنین کشوری می تواند حتی در همین بودجه کسری تراز عملیاتی اش را کاهش دهد.

او تاکید نمود وابستگی بودجه به نفت به حداقل بلکه به صفر برسد و منابع نفتی نباید صرف هزینه های جاری کشور گردد.

در هفته های اخیر قالیباف چندین بار از لایحه بودجه انتقاد نموده بود، دیگر نمایندگان نیز از همین زاویه دید معتقدند باید بودجه به صورت بنیادین اصلاح گردد. به همین دلیل هفته گذشته جلسه مشترکی میان دولت و مجلس برگزار گردید. بنا به گفته مقامات دولتی این جلسه امیدوار کننده بوده است.

با این وجود حسن روحانی می گوید دولت به دنبال راهی است تا بتواند هم لایحه بودجه را اصلاح کند و هم به شاکله ان لطمه ای وارد نگردد.

تاکید بر فراوری و خرید واکسن

همچنین محمد باقر قالیباف در جلسه امروز مجلس با اشاره به ایام عزاداری فاطمه زهرا(س) گفت: در این روزها نیز همان طور که مراجع عظام تقلید عنوان کردند ضروری است اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س) با شکوه و با رعایت پروتکل ها انجام گردد.

رییس مجلس اضافه نمود: اولویت و تأکید اصلی ما بر روی سلامت مردم و برطرف هر چه سریع تر مسائل و محدودیت هاست. هر مسیری که ما را سریع تر و مطمئن تر به هدف برطرف دغدغه های مردم در مورد کرونا برساند، باید در دستورکار قرار گیرد.

او اضافه نمود: مردم عزیز ما مطمئن باشند که مجلس در این موضوع با استفاده از توان کارشناسی متخصصان برای تأمین اقتصادی فراوری واکسن داخلی و یا خرید و یا وارد کردن واکسن با دولت همکاری لازم را خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1418

به "قالیباف: بودجه 1400 احتیاج به اصلاحات اساسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: بودجه 1400 احتیاج به اصلاحات اساسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید