دستور ویژه رئیسی به همه دستگاه ها ، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی همین امروز تقدیم مجلس می گردد

به گزارش شاتر عکاسی، سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور به همه دستگاه ها تاکید کردند تا بیانات اخیر رهبری در زمینه همدلی و همکاری و هماهنگی را در دستور کار داشته باشند.

دستور ویژه رئیسی به همه دستگاه ها ، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی همین امروز تقدیم مجلس می گردد

به گزارش خبرنگاران، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز هیئت دولت هم گزارش و اخباری از سوی وزرای مختلف ارائه شد و رئیس جمهوری هم تأکیدی به همه دستگاه های مختلف داشتند تا بیانات اخیر رهبری در زمینه همدلی و همکاری و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی داشتند تا هرگونه مشکل و اختلاف نظر حتماً در تعامل کاری بین دستگاه ها برطرف گردد. مردم باید شاهد خدمت رسانی همه دستگاه ها به خود باشند.

وی اضافه نمود: وزیر ارتباطات گزارشی از قابلیت اتصال متقابلی که بین پیغام رسان های داخلی ایجاد شده و بر ظرفیت نخبگان جوان کشور برای شکل گیری تکیه داشته است، ارائه کرد. این امر برای کاربران اختیاری است و با بروزرسانی پیغام رسان می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اجرای سند بودجه 1402 داشت که طی آن نکات متعددی برای هماهنگی دستگاه ها مطرح شد. جداول سند بودجه هنوز از سوی مجلس ابلاغ رسمی نشده و تقاضا می گردد تا این امر تسریع گردد و کارها بهتر پیش رود.

وی با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت، یادآور شد: اصلاح آیین نامه حمایت از نخبگان و نوابغ غیرایرانی بود که امروز علاوه بر برطرف بعضی ایرادات این آیین نامه، مقرر شد دانشجویان غیرایرانی حاضر در دانشگاههای ایران که به هر نحو در حال تحصیل در دانشگاه های ایران هستند، بعضی از این تسهیلات به این دانشجویان هم تسری داده گردد تا امکان اقامت ساده تر و بهره گیری از خدمات تخصصی و فنی برایشان راحت تر باشد.

کاهش مالیات بر ارزش اضافه نموده تجهیزات پزشکی از 9 درصد به یک درصد را محقق می کنیم

بهادری جهرمی تاکید نمود: مطابق مصوبه دیگری به منظور تحقق شعار سال و جلوگیری از افزایش تورم یا کاهش آثار تورمی موجود، لایحه ای دوفوریتی برای مجلس شورای اسلامی ارسال می گردد که کاهش مالیات بر ارزش اضافه نموده در حوزه وارداتی کالاهای اساسی و نیز تجهیزات پزشکی از 9 درصد به یک درصد را محقق کنیم.

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی همین امروز تقدیم مجلس می گردد

وی گفت: دولت در راستای عمل به بیانات رهبری در زمینه هماهنگی و همکاری و همدلی میان قوا، لایحه ای دوفوریتی برای تشکیل وزارت بازرگانی تصویب کرد که همین امروز تقدیم مجلس می گردد.

سخنگوی دولت توضیح داد: مجلس اختیار دارد که هرگونه تصمیم گیری درباره تنظیم گری بازار داخلی با اخذ طبیعی نظرات کارشناسی داشته باشد. دولت نگاهش این است که در حوزه تنظیم بازار حتماً نیازمند اصلاح ساختار هستیم و ساختار فعلی مناسب نیست و مردم هم از شرایط رضایت کافی ندارند. این که اصلاح ساختار به شکل سازمان یا وزارت باشد اختیار با مجلس است و دولت هم با تشکیل سازمان بازرگانی و هم تشکیل وزارتخانه موافق است.

عدد پیش بینی شده اولیه برای قیمت گندم 13 هزارتومان بود

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت گذاری گندم اظهار کرد: تقریباً می گردد گفت عددی که پیش بینی شده بود خرید سال جاری گندم باشد معادل عددی که در لایحه بودجه رفته بود در مجموع چیزی قریب 13 هزار تومان بود.

سخنگوی دولت یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی گفت این عدد پایین است در حالی که وی امکان نداشت عددی بیشتر از آن را در شورای قیمت گذاری معین کند چون مغایر قانون بودجه می شد. وقتی این موضوع در هیئت وزیران آنالیز شد، نهایتاً دولت سقف افزایش دو هزار تومانی را در نظر گرفت و اعلام شد منابع مالی آن را از سایر روش های قانونی تامین می نماید.

وی گفت: این امر مغایرتی با صلاحیت قانونی شورای قیمت گذاری گندم ندارد. شورا می تواند جلسات دیگری در سقف قانون بودجه و مقرره ای که دولت در این زمینه برای تامین منابع مالی داده است داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2248

به "دستور ویژه رئیسی به همه دستگاه ها ، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی همین امروز تقدیم مجلس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور ویژه رئیسی به همه دستگاه ها ، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی همین امروز تقدیم مجلس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید