فرونشست زمین در همه استان ها به جز دو استان

به گزارش شاتر عکاسی، تهران (پانا) - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقدار آبی که درون زمین فرو می رود با مقدار آب استخراج شده متناسب نیست، می گوید همین امر باعث بروز پدیده فرونشست در همه جای کشور به جز استان های گیلان و مازندران شده است.

فرونشست زمین در همه استان ها به جز دو استان

به گزارش سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، علیرضا شهیدی پیش بینی کرد: استان های گیلان و مازندران هم در سال های آینده دچار فرونشست شوند.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور با بیان اینکه از 606 دشت موجود در کشور بیش از 300 دشت ممنوعه هستند، اعلام کرد: این دشت ها دچار شرایط قرمز شده اند و بقیه دشت ها هم شرایط مناسبی ندارند.

وی توضیح داد: یکی از بحرانی ترین منطقه ها کشور دشت های استان اصفهان است که با فرونشست جدی روبرو شده است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه اندازه فرونشست در شهر اصفهان حدود 16 سانتیمتر است، هشدار داد: زبانه های فرونشست وارد شهر شده و قسمت های مرکزی و بافت تاریخی شهر را هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

فرونشست تهران، روزی یک میلی متر

شهیدی با بیان اینکه در تهران هم اندازه فرونشست هم بسیار زیاد است، گفت: گفته می گردد تهران روزی یک میلی متر دچار فرونشست می گردد که عدد بسیار بزرگی است.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود در اتحادیه اروپا اگر در منطقه ای چهار میلی متر فرونشست ایجاد گردد آن منطقه وارد شرایط بحرانی می گردد و وقتی ما در ایران صحبت از سانتی متر می کنیم باید متوجه شویم که دچار شرایط بسیار حادی شده ایم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1831

به "فرونشست زمین در همه استان ها به جز دو استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرونشست زمین در همه استان ها به جز دو استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید