ظرفیت های کشور در صنعت ICT به بازار آفریقا معرفی می گردد

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، به دنبال افتتاح پایگاه صادراتی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در نایروبی پایتخت کنیا در بهمن ماه 99، اولین جلسه مجازی شرکت های کنیایی فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت های ایرانی، با حضور جعفر برمکی (سفیر ایران در کنیا) برگزار گردید.

ظرفیت های کشور در صنعت ICT به بازار آفریقا معرفی می گردد

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

در این جلسه ابتدا در رابطه با فعالیت و خدمات اتحادیه و شرکت های عضو آن توضیحاتی توسط محمدحسین خلج، دبیر کمیسیون صادرات اتحادیه ارائه شد و پس از آن شرکت های ایرانی حاضر در جلسه به بیان خدمات و فعالیت مجموعه های خود پرداختند و شرکت های کنیایی نیز توضیح کوتاهی از فعالیت های خود ارائه داده و در عین حال پرسش و پاسخی نیز در این جلسه صورت گرفت.

یکی از سوالات شرکت های کنیایی در رابطه با حمایت های دولت ایران از صنعت ICT و پروژه های مرتبط با آن در بازارهای بین المللی بود که در این زمینه به حمایت مجموعه های مرتبط و مختلف از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره شد.

در این جلسه سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا بر ضرورت حضور شرکتهای ایرانی در حوزه ICT در این کشور تاکید نمود و گفت: با ایجاد پایگاه صادراتی اتحادیه صنعت مخابرات ایران در کنیا و با توجه به ارتباطات با مقامات کشور کنیا و فعالان مالی، این امکان فراهم شده تا به تدریج ضمن ارائه ظرفیت های کشور، صنعتICT به طرف های کنیایی معرفی گردد.

برمکی با اشاره به تصمیم برای برگزاری جلسات با مقامات کشور کنیا در حوزه مالی در مرکز نوآوری فناوری ایران در نایروبی، اضافه نمود: این جلسات فرصتی فراهم می آورد که به طور مستقیم به معرفی این مرکز و خدمات و محصولاتی که ارائه می گردد، بپردازیم. علاوه بر آن، بسیاری از رویدادهای مرتبط با سفارت در حوزه های مختلف می تواند در این مرکز برگزار شده تا بتواند به معرفی هرچه بیشتر مرکز نوآوری فناوری ایران منجر گردد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا بیان نمود: بدیهی است حوزه ICT به عنوان صنعتی به سرعت در حال رشد می تواند از این فضا برای دسترسی به بازار کنیا در درجه اول و در مرحله بعد به بازار کشورهای شرق آفریقا شامل (تانزانیا، سودان جنوبی، اوگاندا، رواندا و بروندی) و در مقیاس عظیم تر به بازار مشترک جنوب شرق و شرق آفریقا تحت عنوان کومسا متشکل از 22 کشور آفریقایی (از شمال آفریقای جنوبی تا تونس در شمال) دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن، با راه اندازی منطقه آزاد تجارت درون قاره ای آفریقا از ابتدای سال 2021، دسترسی سهل تر به بازارهای کل قاره فراهم خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در آینده ای نه چندان دور، 60 درصد تجارت جهان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام خواهد گرفت گفت: کنیا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه ارتباطات، نیازهای متعددی دارد که توانمندیهای کشورمان می تواند ضمن برطرف این نیازها، به آنها در کسب درآمد بیشتر و ایجاد اشتغال یاری نموده و در عین حال صادرات غیرنفتی کشورمان نیز از این طریق افزایش یابد. برای مثال، بیش از 80 درصد مردم کنیا به شبکه موبایل دسترسی دارند که از این میزان، بیش از 90 درصد آنها به اینترنت موبایل دسترسی دارند، این بدین معناست که بازار عظیمی در این حوزه وجود دارد که باید از آن بهره برداری کرد.

همزمان با افتتاح مرکز نوآوری فناوری ایران در بهمن 99 و برگزاری دومین نشست تجاری - فناوری شرکت های دانش بنیان در نایروبی پایتخت کنیا با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، دفتر اتحادیه صادرنمایندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران نیز افتتاح و راه اندازی شد. این دفتر قرار است به عنوان پایگاه دائمی ایران در کنیا برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق ایرانی در حوزه ICT به بازار شرق آفریقا فعالیت کند.

شرکت های عضو اتحادیه که علاقه مند به فعالیت و سرمایه گذاری در بازار کنیا هستند، می توانند به وسیله تماس با این اتحادیه، آمادگی خود را اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1582

به "ظرفیت های کشور در صنعت ICT به بازار آفریقا معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های کشور در صنعت ICT به بازار آفریقا معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید