روسیه از احتمال فروش اس-400 های بیشتر به ترکیه اطلاع داد

به گزارش شاتر عکاسی، فارس نوشت:الکساندر میخییف رئیس شرکت روسوبورون اکسپورت که تنها شرکت دولتی روسیه در زمینه صادرات و واردات نظامی است، روز چهارشنبه از مذاکرات مسکو و آنکارا برای فروش محموله های تازه ای از سامانه اس-400 به ترکیه اطلاع داد.

روسیه از احتمال فروش اس-400 های بیشتر به ترکیه اطلاع داد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، میخییف گفت گفت وگو میان مقام های دو کشور در این رابطه در جریان است و ممکن است تعداد سامانه های اس-400 صادراتی به ترکیه، از آنچه پیشتر مقرر شده بود، بیشتر گردد.

وی همچنین گفت دو کشور در خصوص فراوری اس-400 در خاک ترکیه در حال مذاکره هستند و گفت وگو در این رابطه در مراحل پایانی قرار گرفته است.

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود که آنکارا به دنبال ایجاد خطوط فراوری مشترک با روسیه برای ساخت اس-400 در داخل ترکیه است.

گفت وگوهای ترکیه و روسیه حول این سامانه دفاعی در حالی در جریان است که پیش از این آمریکا بارها از قرارداد میان آنکارا و مسکو در این رابطه ابراز ناخرسندی نموده است.

واشنگتن با بیان اینکه ورود اس-400 به ترکیه می تواند به لو رفتن اسرار جنگنده های اف-35 منجر گردد، ترکیه را از برنامه فراوری این جنگنده کنار گذاشته است. آمریکا همچنین تهدید نموده است که اگر این سامانه در ترکیه فعال گردد، علیه آنکارا تحریم مالی اعمال می نماید.

با وجود این تهدیدات، ترکیه به تحویل دریافت محموله های اس-400 ادامه داده و آنطور که میخییف امروز به اینترفکس گفته، محموله کامل این سامانه از جمله موشک های آن، به ترکیه تحویل داده شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 514

به "روسیه از احتمال فروش اس-400 های بیشتر به ترکیه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از احتمال فروش اس-400 های بیشتر به ترکیه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید