روابط قم با چین در آینده نزدیک ارتقای چشمگیری پیدا می نماید

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: سفیر چین در ایران گفت: روابط ایران با چین در سطح عالی ای واقع شده است و روابط قم با چین نیز ظرفیت بهبود زیادی دارد و امیدواریم در آینده نزدیک ارتقاء چشم گیری پیدا کند.

روابط قم با چین در آینده نزدیک ارتقای چشمگیری پیدا می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران ازقم و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، هانگ سن در دیدار با شهردار قم، این شهر را شهری تاریخی و مشهور در سراسر دنیا مطرح نمود و گفت: همانطور که شهردار قم می گوید، روابط ایران و قم با چین در سطوح عالی واقع شده است و بارها رهبران عالی رتبه 2 کشور دیدارهایی با یکدیگر داشته اند.

وی با اشاره به سفر سال گذشته لاریجانی به چین اضافه نمود: سال جاری رئیس جمهور ایران هم از شهر شانگهای بازدیدی داشت؛ سران چین هم ایده های مربوط به احیای جاده ابریشم را در این دیدارها مطرح نموده اند چراکه از حدود 2 هزار سال پیش 2 کشور به وسیله این جاده روابط مالی و تجاری فراوانی داشتند.

سفیر چین در ایران توضیح داد: روابط ایران و چین بیش از گذشته رو به جلو حرکت می نماید و نه تنها شرکت های بزرگ بلکه شرکت های خصوصی هم فارغ از شرکت های دولتی برای همکاری با طرف ایرانی وارد عمل شده اند چراکه اقتصاد ایران و چین مکمل یکدیگر هستند.

هانگ سن با اشاره به برنامه ریزی مدون قم برای پیشرفت در آینده نزدیک اعلام کرد: مشاور عالی استاندار گنسو بازدیدی از استان قم داشته و امروز هم در این دیدار رایزن مالی دولت چین حضور دارد؛ سفارت چین علاقه فراوانی به برقراری ارتباط موثر میان شهرهای چین و قم و دیگر شهرهای ایران دارد.

سفیر چین در ایران مطرح نمود: تمایل داریم روابط گسترده تری میان ایران و چین برقرار گردد تا مردم 2 کشور از این طریق بهره مندی بیشتری داشته باشند؛ با تمام نیروی خود سعی داریم پروژه های موجود در قم و ایران که در اختیار شرکت های چینی است به اتمام برسند.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 466

به "روابط قم با چین در آینده نزدیک ارتقای چشمگیری پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط قم با چین در آینده نزدیک ارتقای چشمگیری پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید