آمریکا محدودیت سفر برای دانشجویان ایرانی را لغو کرد

به گزارش شاتر عکاسی، ایرنا نوشت: دولت جو بایدن روز سه شنبه محدودیت سفر دانشجویان از چین، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی، منطقه شینگن، انگلستان و ایرلند را که قصد دارند اواخر امسال در ایالات متحده تحصیل نمایند لغو کرد.

آمریکا محدودیت سفر برای دانشجویان ایرانی را لغو کرد

به گزارش شبکه سی جی تی ان، وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت که دانشجویان این کشورها از اول آگوست (10 مرداد) می توانند بدون درخواست فرم استثنائات منافع ملی ظرف 30 روز قبل از آغاز تحصیلات دانشگاهی خود، وارد ایالات متحده شوند.

پیش از این نیز دولت بایدن در بهمن سال گذشته در مخالفت با اقدامات ترامپ برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا، به قانون ممنوعیت سفر مسلمانان انتها داد. این قانون مانع سفر به ایالات متحده از چندین کشور عمدتا مسلمان و آفریقایی می شد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، به علت سیاست های ضد مهاجرتی، تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده رشد بسیار اندکی داشت.

دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین امریکا در سال 2017 و در طی هفته اول ریاست جمهوری خود فرمان اجرایی 13769 با عنوان حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست های خارجی به آمریکا را اجرا کرد و بر اثر این فرمان محدودیت هایی برای صدور ویزا و ورود شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به امریکا ایجاد شد.

این ممنوعیت با چالش های حقوقی متعددی روبه رو شد، اما دادگاه عالی در سال 2018 نسخه نهایی این اقدام را تأیید کرد.

بسیاری از دانشجویان ایرانی که پیروز به اخذ پذیرش از دانشگاه های امریکا شده بودند بر اثر اجرای این قانون از ادامه تحصیل در امریکا بازماندند. با وجود اینکه با اجرای این قانون صدور ویزاهای دانشجویی F و M و ویزای برنامه تبادل J همچنان برای دانشجویان ایرانی ادامه داشت اما تعداد ویزاهای صادر شده در ظرف این چند سال کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1695

به "آمریکا محدودیت سفر برای دانشجویان ایرانی را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا محدودیت سفر برای دانشجویان ایرانی را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید