راه اندازی نمایشگر های سنجش کیفیت هوای استان کرمانشاه

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : نمایشگر های سنجش کیفیت هوای استان تا خاتمه امسال با رفع نقص فنی آن آغاز به کار می کند.

راه اندازی نمایشگر های سنجش کیفیت هوای استان کرمانشاه

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : هم اکنون چهار نمایشگر سنجش کیفیت هوا در استان وجود دارد که از این تعداد یک نمایشگر در قصرشیرین، یک نمایشگر در سرپل ذهاب و 2 نمایشگر در شهر کرمانشاه (میدان آزادی و زیباپارک) نصب شده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه های نمایشگر از سال 1398 نصب شده، ولی به دلیل نداشتن نرم افزار های مورد نیاز برای راه اندازی متاسفانه به دلیل مسائل نقص فنی غیرفعال بودند که پیش بینی می شود با تامین اعتبار مورد نیاز تا سرانجام امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این نمایشگر ها را بین 100 تا 150 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی آین تابلو های نمایشگر، آگاهی بخشی به مردم در خصوص شرایط کیفیت هوا بر اساس شاخص ها و معیار های علمی داده می شود که می تواند مانع از تردد گروه های در خطر در زمان های اوج آلودگی باشد.

جلیلیان ادامه داد: استان کرمانشاه 9 ایستگاه سنجش کیفیت هوا فعال است که از این تعداد چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر کرمانشاه و در میدان آزادی، شهرداری، زبا پارک و شرکت نفت مستقر است.

وی یادآور شد: علاوه بر این، پنج ایستگاه در شهر های قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، پاوه و کنگاور وجود دارد که این ایستگاه ها به صورت آنلاین آلودگی هوا را میزان گیری کرده و داده ها برای تجزیه و تحلیل و سنجش آلودگی هوای شهر های مختلف استان به اداره کل محیط زیست ارسال می شود .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2164

به "راه اندازی نمایشگر های سنجش کیفیت هوای استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نمایشگر های سنجش کیفیت هوای استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید