آشنایی با شهر مشهد

به گزارش شاتر عکاسی، آنچه که باید درباره شهر مشهد بدانید

شهر مقدس مشهد یکی از شهرهای گردشگری ایران است که حتما باید به آن سفر کرد. این شهر به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) و قرار دریافت در جهت جاده ابریشم و بهره مندی از جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. اگر شما هم علاقه مند به سفر به شهر مشهد هستید پس در این مطلب با ما همراه باشید تا به اطلاعات لازم در خصوص این شهر دست پیدا کنید. در ادامه اطلاعات مختصری در خصوص جاذبه های گردشگری مشهد، غذاهای محلی مشهد و بهترین زمان سفر به مشهد خواهیم داد. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با شهر مشهد

درباره مشهد

موزه های جذاب، بناهای مقدس، بازارهای شلوغ و پر جنب و جوش با صنایع دستی متنوع و رنگارنگ و فضای مدرن شهری همگی در کنار هم شهر مشهد را تشکیل داده اند. مشهد در شمال شرقی ایران قرار گرفته است و به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی است. از طرف دیگر شهر مشهد با قرار دریافت در جاده ابریشم، یکی از شهرهای باستانی ایران محسوب می گردد. علاوه بر این، مشهد در زمان نادر شاه افشار پایتخت ایران بوده و به همین دلیل بناهای تاریخی ارزشمندی می توان در این شهر یافت. بنابراین با سفر به مشهد، قدم به شهری خواهید گذاشت که گذشته و حال در آن در هم تنیده اند.

از عوامل دیگری که شهر مشهد را در میان سایر شهرهای ایران بسیار معروف نموده، می توان به فرش کاشمر، زعفران و سنگ قیمتی فیروزه نیشابور که همگی شهرت جهانی دارند اشاره نمود. وجود سنگ های قیمتی، طراحی جواهرات طلا و نقره، فرش دستبافت ایرانی، زعفران، میوه های خشک و یادگارهای مذهبی مشهد را به شهری ثروتمند و غنی تبدیل نموده اند. در کنار تمام این موارد نباید از تاپیری که این شهر بر روی ادبیات ایران داشته است هم غافل شد. مشهد آرامگاه شاعران برجسته ای از جمله فردوسی سراینده شاهنامه و مهدی اخوان ثالث است.

جاذبه های گردشگری مشهد

ناگفته تعیین است که معروف ترین و محبوب ترین جاذبه شهر مشهد حرم امام رضا (ع) است. از دیگر جاذبه های گردشگری مهم مشهد می توان به مسجد گوهرشاد، بازار امام رضا (ع)، آرامگاه نادر شاه افشار و آرامگاه فردوسی در طوس اشاره نمود.

آشنایی با جاذبه های گردشگری مشهد

در سفر به مشهد اگر به اندازه کافی زمان داشته باشید می توانید از جاذبه های دیگر این شهر نظیر دره هفت حوض، پارک وکیل آباد، باغ گیاه شناسی مشهد، مقبره شیخ بهایی، مقبره پیر پالاندوز، موزه مردم شناسی مشهد، پارک آبی ایرانیان، سرزمین موج های آبی مشهد و … دیدن کنید.

علاوه بر این، شهر مشهد با قرار دریافت در مجاورت کوه ها، در فصل بهار آب و هوایی دلپذیر و تابستان هایی معتدل دارد. روستاهای گردشگری بسیار زیبایی نظیر طرقبه، شاندیز و جاغرق در اطراف مشهد هستند که می توانید از طبیعت بی نظیر آن ها لذت ببرید و مهمان یکی از رستوران های آن ها شوید.

مشهد سالانه نه تنها میزبان هزاران کردشگر و زائر است بلکه به دلیل صندلی مهمی که در صنعت پزشکی کشور دارد، یکی از مقاصد گردشگری پزشکی ایران نیز محسوب می گردد.

غذاهای محلی مشهد

مشهد هم مانند هر شهر دیگری غذاهای محلی مخصوص به خود را دارد. فراوری گوشت با کیفیت در مشهد باعث شده است تا غذاهایی مثل شیشلیک و کباب مشهدی بسیار لذیذ طبخ شوند و درمیان گردشگران ایرانی و خارجی محبوب باشند. از دیگر غذاهای محلی مشهد می توان به شله مشهدی و دیگچه مشهدی اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به مشهد

آب وهوای مشهد با قرار دریافت در ناحیه کوهستانی در فصل بهار بسیار دلپذیر و در فصل تابستان ملایم و معتدل است. به همین دلیل بهترین زمان سفر به مشهد از اواخر فرودین تا اواخر شهریور است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1151

به "آشنایی با شهر مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهر مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید