جاذبه های گردشگری ورشو لهستان

به گزارش شاتر عکاسی، لهستان کشوری است زیبا که دارای فرهنگی غنی است. این کشور که یکی از خاستگاه های تئاتر مدرن و سینمای هنری به شمار می آید، در جنگ جهانی دوم به تمامی به اشغال آلمان درآمد. از این روی در آن موقع مهاجران زیادی از لهستان به ایران آمدند و ارتباطات بسیاری میان فرهنگ و مردم این دو کشور برقرار شد. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید...

جاذبه های گردشگری ورشو لهستان

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

با سفر به لهستان شما نه تنها می توانید از مکان های دیدنی بی نظیر آن دیدن کنید، بلکه می توانید با مردمی مهربان آشنا شوید. سفر به لهستان شما را با فرهنگ و مردمی در اروپای شرقی آشنا می نماید که برایتان غریبه نیست. دو شهر مهم این کشور ورشو و کراکو هستند که اولی پایتخت سیاسی و دومی پایتخت فرهنگی آن محسوب می گردد.

با دیدنی های این دو شهر آشنا شوید.

(اگر قصد سفر به لهستان را دارید می توانید برای خرید از خدمات وبسایت دورونزدیک بهره ببرید.)

از مجسمه پری دریایی ورشو دیدن کنید

ورشو دو بخش دارد، شهر قدیم و شهر جدید. در میدان اصلی شهر قدیمی ورشو یک مجسمه پری دریایی زیبا دیده می گردد. البته به هنگام دیدن از این مجسمه مراقب باشید. او هرازگاهی با شیطنت تمام بر روی گردشگران آب می ریزد.

این مجسمه پری دریایی داستانی دارد که از این قرار است: دو خواهر پری دریایی از دریا بیرون آمده بودند و به دنبال خانه ای جدید می گشتند. یکی از آنها از کپنهاگ سر در آورد و دیگری از طریق رودخانه وارد ورشو شد. چند مرد ماهی گیر او را تعقیب کردند و تصمیم گرفتند که دستگیرش نمایند و در حقیقت پیروز هم شدند. اما یک پسر کوچک پری دریایی را نجات داد و او را آزاد کرد. پری دریایی به خاطر مهربانی پسرک، قول داد که برای همواره از شهر محافظت کند. به همین دلیل است که مجسمه او شمشیر و سپر در دست دارد؛ سپری که روی آن نشان لهستان نقش بسته است. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

موزه های مربوط به هولوکاست را از دست ندهید

از آن جایی که لهستان در همسایگی آلمان واقع شده است و در زمان جنگ به تمامی تحت اشغال نازی ها بوده است، موزه های زیادی در خصوص جنگ جهانی دوم و هولوکاست در لهستان وجود دارد. یکی از آنها کارخانه ای است که اسکار شیندلر ثروتمند معروف ساخت و با استخدام یهودیان زندانی در آشوویتس، جان بیش از هزار نفر از آنها را نجات داد. این کارخانه اکنون به یک موزه تبدیل شده است و از آن جایی که آشویتس در نزدیکی شهر کراکو قرار داشت، این کارخانه و متعاقب آن موزه نیست در شهر کراکو (یا به زبان لهستانی کراکوف) است.

یکی دیگر از دیدنی هایی که در نزدیکی شهر کراکو واقع شده است و تماماً وابسته به جنگ جهانی دوم و هولوکاست است، موزه آشویتس-بیرکرناو است. در این مجموعه شما خوابگاه ها و در حقیقت زندان های ساخته شده توسط نازی ها را می بینید. هم چنین یک کوره آدم سوزی باقی مانده و برج دیده بانی و خط آهنی که زندانیان را از سراسر اروپا به آشوویتس می آورد از دیدنی های دردناک این موزه است. هم چنین آثار و بقایایی از زندانیان ارتش نازی در قالب چمدان ها، عینک ها، لباس ها و نمدهای بافته شده از موهای زندانیان در این موزه ها دیده می شوند. یکی دیگر از موزه های مربوط به جنگ جهانی دوم در ورشو واقع است. این موزه تحت عنوان موزه استقامت ورشو تصاویر و ابزاری از جنگ جهانی دوم را برای شما به نمایش می گذارد.

ملاقات از خانه تاریخی پاپ

مهم نیست که شما مسیحی یا مسلمان باشید و یا کاتولیک باشید یا نباشید. در هر صورت ملاقات از خانه پاپ ژان پل دوم یکی از پاپ های اخیر واتیکان است، بخشی مهیج از سفر به لهستان است. خانه ای که امروز به موزه تبدیل شده است. موزه لوکوس (نام مستعار پاپ) زوایایی از زندگی او را ارائه می دهد که می تواند برای هر کسی جذاب باشد. شما در این موزه چیزهایی از زندگی او پیش از آنکه حتی کشیش ساده گردد را خواهید دید. هم چنین در بخش های دیگر این خانه (موزه) بخش هایی از زندگی او پس از آنکه یکی از مشهورترین شخصیت های مذهبی این کره خاکی شد، نمایش داده می گردد.

ورشوی قدیم و جدید را در کنار هم ببینید

شاید باورتان نگردد اما جالب است بدانید که 85 درصد از مرکز شهر ورشو در جنگ جهانی دوم تخریب شد که شهر قدیم نیز شامل آن بود. بنابراین وقتی در شهر قدیم ورشو قدم می گذارید به نظرتان می آید که این ساختمان ها قدیمی است در حالی که این طور نیست. ساختمان ها و به طور کل محله قدیم ورشو پس از جنگ جهانی به همان گونه که بوده و بر اساس نقشه های اصلی بازسازی شده است. به عنوان مثال یکی از آن ساختمان ها متعلق به قرن سیزدهم میلادی بوده که در دهه 1970 بازسازی شده است.

علاوه بر آن خود شهر ورشو نیز در طول جنگ به شدت تخریب شده است. هنگامی به موزه مقاومت ورشو می روید، می توانید به خوبی متوجه این موضوع شوید. در پشت بام این موزه نقشه شهر ورشو و ساختمان هایی که در جنگ سالم مانده اند، دیده می شوند. به راستی که حیرت آور است چرا که تعداد ساختمان هایی که جنگ جهانی دوم را دیده اند و ویران نشده اند، از انگشتان دست تجاوز نمی نماید.

علاوه بر این شما در ورشو می توانید به قلعه واول بروید که امروزه به موزه ای بدل شده است و دوران های مختلف پادشاهی در لهستان را می توان در آن مشاهده کرد. کاخ فرهنگ که پس از جنگ جهانی دوم و در زمان اشغال لهستان توسط شوروی کمونیستی ساخته شده است، نیز یکی از دیدنی های مهم این شهر به شمار می رود.

از دیگر جذابیت های شهر ورشو در موزه نئون آن است. البته زمانی که به ورشو رفتید، حتماً به پارک واژینسکی بروید و با طاوس های زیبای آن عکس بگیرید.

به شهر کوهستانی شگفت انگیز زاکوپین بروید

تنها در فاصله چند ساعتی از شهر کراکو، زاکوپین، شهر کوهستانی کوچکی واقع شده است که دیدن آن بسیار جذاب است. این شهر کوچک دارای یک پیست اسکی است که محل تفریح لهستانی ها و گردشگران در زمستان است. البته هوای این ناحیه تا اندازه ای سرد است که در فصل بهار نیز بارش برف در آن متوقف نمی گردد. رفتن به این شهر کوهستانی شما را با فرهنگ قدیم باستانی اروپای شرقی و کشور لهستان آشنا می نماید. هم چنین شما می توانید صنایع دستی اصیل و شیرینی های محلی را در این شهر به قیمت بسیار ارزان تهیه نمایید.

تور معدن نمک کراکو را از دست ندهید

معدن نمک ویلیشکا در قرن سیزدهم میلادی شروع به کار نموده است. در این معدن که امروزه به موزه تبدیل شده است، شما با سوار شدن بر یک آسانسور، به عمق معدن می روید و در آنجا شاهد کلیسا، دریاچه و تابلوها، مجسمه های بی نظیری خواهید بود که از طریق سنگ نمک ساخته شده اند. یکی از زیباترین این تابلو شام آخر داوینچی است.

#جهانگردی #ورشو #لهستان

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 655

به "جاذبه های گردشگری ورشو لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ورشو لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید