تغییر در مدارس جنوب آسیا در دوران کرونایی، محرومیت 147 میلیون کودک از آموزش آنلاین

به گزارش شاتر عکاسی، سازمان ملل: حدود 600 میلیون کودک در هند و کشورهای همسایه آن تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته اند.

تغییر در مدارس جنوب آسیا در دوران کرونایی، محرومیت 147 میلیون کودک از آموزش آنلاین

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

بچه ها و دانش آموزان اروپا برای آغاز سال تحصیلی به مدارس باز می گردند و در مقابل در جنوب شرقی آسیا محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا کلاس های درس را بسته است.

طبق تخمین های سازمان ملل حدود 600 میلیون کودک در هند و کشورهای همسایه آن تحت تاثیر شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن قرار گرفته اند.

چه کسانی به کلاس درس باز نمی گردند؟

آغاز محدودیت های ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی های ادامه دار در ماه های مارس و آوریل (اسفند تا اوایل اردیبهشت) با آغاز سال تحصیلی در بسیاری از کشورهای جنوب آسیا همزمان شد.

کلاس های درس در این نواحی تعطیل شد و محدودیت ها و تعطیلی در طولانی باقی ماند.

در حال حاضر، بیشتر کلاس های درس تعطیل هستند و تدریس به صورت راه دور انجام می گردد. با این حال بسیاری از دولت ها می گویند که دانش آموزان کلاس های نهم تا دوازدهم در صورت احتیاج به حمایت و یاری معلمان و با رضایت والدین به صورت داوطلبانه از تاریخ 21 سپتامبر (31 شهریور) قادر به شرکت در کلاس های درس هستند.

عکس: GETTY IMAGES

بنگلادش و نپال همچنان تعطیلی مدارس را خود را تمدید نموده و بر آموزش از راه دور تاکید دارند.

سری لانکا کوشش کرد تا مدارسش را در ماه جولای (تیرماه) باز کند اما این کشور تا ماه آگوست (مرداد- شهریور) پیروز به بازگشایی مدارس نشد. این کشور بار دیگر مدارس را به دلیل افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا بست.

بچه ها پاکستانی نیز پس از کاهش مبتلایان به کرونا از 15 سپتامبر (25 شهریور) به مدارس باز می گردند.

چه کسانی به اینترنت دسترسی دارند؟

به گزارش بی بی سی، آموزش از راه دور شامل کلاس های آنلاین زنده برای دانش آموزان و محتوای دیجیتالی است که می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین در هر زمانی در دسترس باشد.

اما بسیاری از کشورهای جنوب آسیا از زیرساخت قابل اعتماد اینترنتی برخوردار نیستند و هزینه دسترسی به اینترنت برای جوامع فقیرتر گران و سنگین است.

سازمان ملل با استناد به یک نظرسنجی دولتی در سال 2019 اعلام نموده که حداقل 147 میلیون کودک به آموزش آنلاین یا تدریس از راه دور دسترسی ندارند.

در روستاهای هند معلمان راه های جدیدی برای تدریس به دانش آموزان پیدا نموده اند/ GETTY IMAGES

در مناطق روستایی هند، کمتر از 4 درصد از خانوارها به اینترنت دسترسی دارند.

اتصال بنگلادش به اینترنت به صورت کلی از هند بهتر است و پیش بینی می گردد حدود 60 درصد مردم بنگلادش قادر به استفاده از اینترنت باشند. دسترسی به اینترنت باکیفیت و با پهنای باند بالا نیز در این کشور بسیار ضعیف است.

از طرفی بسیاری از مدارس نیز کمبود امکانات دارند.

آخرین گزارش آنالیز اقتصادی نپال نشان می دهد که کمتر از 30 درصد از 30 هزار مدرسه دولتی این کشور به کامپیوتر دسترسی دارند و تنها 12 درصد از این مدارس قادر به ارائه آموزش آنلاین هستند.

بعضی از کشورها به دلیل فقدان دسترسی به اینترنت یا زیر ساخت هایی مانند پهنای باند برای آموزش محصلان به رادیو و تلویزیون روی آورده اند. این سیستم ها نفوذ بیشتری در میان جمعیت دارند و دسترسی به آنها آسانتر است.

دوردارشان؛ تلویزیون سراسری هندوستان درس های مقاطع مختلف را از کانال های رادیو و تلویزیونی پخش می نماید.

سنگساد تلویزیون دولتی بنگلادش نیز درس های ضبط شده را از کانال هایش پخش می نماید.

جین گو مدیر یونیسف سازمان ملل در جنوب آسیا در این باره گفت: این روش های تلویزیونی برای نفوذ در میان درصد بالایی از جمعیت در این مناطق آسیا بسیار پیروز بودند.

نپال نیز به تازگی این فرایند را در پیش گرفته است اما مشکل اینجاست که کمتر از نیمی از خانوارهای این کشور به تلویزیون کابلی دسترسی دارند.

افتتاح مدارس و خطر افزایش عفونت

به گفته جوزف استالین دبیر کل اتحادیه معلمان سیلان در سریلانکا هیچ فاصله اجتماعی در مدارس باز شده این کشور برقرار نیست و تنها عده ای از ماسک استفاده می نمایند.

وی در این باره گفت: اقدامات ایمنی در این زمینه سخت است و هیچ بودجه ای برای اجای پروتکل های ایمنی مقابله به کرونا به مدارس اختصاص نیافته است.

بعضی از کلاس ها نیز در فضای باز و با حفظ فاصله اجتماعی و بدون سرپناه برگزار می شوند/ GETTY IMAGES

اتحادیه مدارس خصوصی سراس پاکستن با بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر (اواخر شهریور- مهر) مخالفت نموده و اعلام نموده مدارس برای تست کرونا و اجرای پروتکل های ایمنی احتیاجمند بودجه دولتی هستند.

در هند نیز نگرانی های مشابهی در خصوص احتمال آغاز دوباره کلاس ها و افزایش ابتلا به کرونا وجود دارد.

پریتی ماهارا از موسسه حقوق بچه ها و شما در این باره گفت: با آغاز مدارس والدین، سرویس های حمل و نقل، معلمان و دیگر خدمات دهندگان مرتبط با مدارس فعالیت های عمومی خود را افزایش می دهند.

تعطیلی های طولانی مدت باعث بحران اقتصادی در مدارس خصوصی شده که به شهریه وابسته اند . در بنگلادش بیش از صد مدرسه خصوصی به دلیل بحران اقتصادی در لیست فروش قرار گرفته اند.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1224

به "تغییر در مدارس جنوب آسیا در دوران کرونایی، محرومیت 147 میلیون کودک از آموزش آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر در مدارس جنوب آسیا در دوران کرونایی، محرومیت 147 میلیون کودک از آموزش آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید