بی اهمیتی پایگاه های نظامی آمریکایی واقع در آلمان از نظر شهروندان این کشور

به گزارش شاتر عکاسی، نتایج جدید ترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی مناسبات کشورشان با آمریکا را بد ارزیابی نموده و بر این عقیده اند که پایگاه های نظامی آمریکا در خاک کشورشان اهمیتی ندارد.

بی اهمیتی پایگاه های نظامی آمریکایی واقع در آلمان از نظر شهروندان این کشور

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، حدود 3 سال بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بحران در مناسبات دو سوی آتلانتیک همچنان ادامه دارد. بر اساس جدیدترین نظر سنجی حدود دو سوم شهروندان آلمانی (64 درصد) بر این عقیده اند که مناسبات با آمریکا بد است.

این نظرسنجی که توسط موسسه پیو و بنیاد کوربر آلمان انجام گرفته و شب گذشته منتشر شده است نشان می دهد که آمریکایی ها در این باره نظری کاملا متفاوت با آلمانی ها دارند. نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که در سال 2019 حدود 75 درصد آمریکایی ها بر این عقیده بودند که مناسبات کشورشان با آلمان خوب است که افزایش 5 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می داد. بر این اساس تنها 17 درصد شهروندان آمریکای بر این باور بودند که مناسبات کشورشان با آلمان بد است. در سال 2018 ، 25 درصد شهروندان آمریکایی چنین دیدگاهی داشتند.

نکته جالب توجه در این نظرسنجی این است که بخصوص افراد مسن در هر دو کشور تصویر تیره و تاری را از مناسبات دو سوی آتلانتیک ترسیم می نمایند و جوانان در این باره خوش بین تر هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که در آمریکا تقریبا 82 درصد جوانان بین 18 تا 29 سال بر این عقیده بودند که مناسبات کشورشان با آلمان خوب است. در آلمان 40 درصد در این رده سنینی چنین دیدگاهی داشتند. در بین افراد 65 سال به بالا هم تنها 31 درصد شهروندان چنین دیدگاهی داشتند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بخصوص در زمینه مسائل دفاعی شهروندان آمریکایی و آلمانی اختلاف نظر زیادی با هم دارند. 60 درصد شهروندان آمریکایی گفته اند که اگر روسیه یک عضو ائتلاف ناتو را هدف حمله قرار دهد این ائتلاف نظلمی باید وارد عمل گردد. اما در آلمان 60 درصد شرکت نمایندگان در این نظر سنجی بر خلاف این نظر را داشتند. 63 درصد آلمانی ها اعتقاد داشند که ایالات متحده در صورت درگیری نظامی با روسیه از شرکای خود در ناتو دفاع می نماید.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که 78 درصد آمریکایی ها بر این باور بودند که استفاده از خشونت نظامی گاهی اوقات ضرورت دارد، اما تنها 52 درصد شهروندان آلمانی چنین دیدگاهی داشتند.

نکته قابل توجه در این نظر سنجی این است که آمریکایی ها از فشارهای مداوم رئیس جمهور کشورشان بر اروپا برای صرف هزینه های بیشتر در عرصه نظامی حمایت نمی نمایند. تنها 35 درصد شهروندان آمریکایی با این خواسته ترامپ موافقند. در آلمان هم حدود 40 درصد شهروندان بر این باورند که اروپاییان باید در عرصه نظامی هزینه بیشتری نمایند. 41 درصد هم بر این عقیده بودند که این هزینه ها باید مانند سابق باقی بماند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که پایگاه های نظامی ایالات متحده در آلمان برای آمریکایی ها بسیار مهم تر از شهروندان آلمانی است.

بر این اساس 85 درصد شهروندان آمریکایی بر این عقیده بودند که این تاسیسات در آلمان برای امنیت ملی آمریکا مهم است. در بین شهروندان آلمانی تنها 15 درصد این پایگاههای نظامی آمریکایی را برای امنیت کشورشان مهم ارزیابی کردند. 37 درصد هم هم بر این باور بودند که این پایگاه ها تا حدودی اهمیت دارند. در این باره هم جوانان و افراد مسن در آلمان دیدگاه های متفاوتی داشتند. حدود 62 درصد شهروندان در سنین بین 18 تا 29 سال این پایگاه های آمریکایی در آلمان را بی اهمیت دانستند.

این نظرسنجی در سپتامبر سال 2019 از بین 1004 واجد شرایط در آمریکا و 1000 شهروند آلمانی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 863

به "بی اهمیتی پایگاه های نظامی آمریکایی واقع در آلمان از نظر شهروندان این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اهمیتی پایگاه های نظامی آمریکایی واقع در آلمان از نظر شهروندان این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید