انتقاد چین و آلمان از قطع یاری اقتصادی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش شاتر عکاسی، وزارتخانه های امور خارجه چین و آلمان تصمیم دولت آمریکا برای قطع حمایت اقتصادی از سازمان بهداشت جهانی را محکوم کردند.

انتقاد چین و آلمان از قطع یاری اقتصادی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای قطع یاری اقتصادی به سازمان بهداشت دنیای (WHO) آنهم در بحبوحه شیوع ویروس کووید19، با انتقاد شدید آلمان و چین روبرو شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین با انتقاد از این اقدام آمریکا، از واشنگتن خواست تعهدات خود در قبال سازمان بهداشت دنیای را به صورت کامل انجام دهد.

ژائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز (چهارشنبه) گفت شرایط ویروس کرونا که بیش از 2 میلیون نفر را آلوده نموده، در مرحله بحرانی واقع شده است و تصمیم آمریکا روی تمام کشورها تاثیر منفی می گذارد.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه آلمان نیز با محکوم کردن اقدام ترامپ در قطع یاری به سازمان بهداشت دنیای، خواهان اتحاد تمام کشورهای دنیا برای مقابله با ویروس کرونا شد.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه عیب جویی های آمریکا مبنی بر توجه تمایل سازمان بهداشت دنیای به سمت چین هیچ یاریی به شرایط موجود نمی کند، توضیح داد: این ویروس هیچ مرزی نمی شناسد. ما باید همکاری نزدیکی با یکدیگر علیه کووید19 داشته باشیم. یکی از بهترین سرمایه گذاری ها، تقویت سازمان ملل است، مخصوصا سازمان بهداشت دنیای که دچار کمبود بودجه نیز هست.

ترامپ بامداد امروز گفته بود یاری های اقتصادی آمریکا به سازمان دنیای بهداشت را به بهانه سوءمدیریت و پنهان کاری این سازمان در بحران ناشی از شیوع کرونا، معلق نموده است.

برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در دنیا به ویروس کووید19 مبتلا شده اند از مرز 2 میلیون نفر فراتر رفته است. (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 948

به "انتقاد چین و آلمان از قطع یاری اقتصادی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین و آلمان از قطع یاری اقتصادی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید