بومی سازی طرح توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس

به گزارش شاتر عکاسی، انتقال فناوری و بومی سازی طرح توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس اجرایی می گردد.

بومی سازی طرح توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، براساس تفاهم نامه مشترک با سازمان شیلات کشور و با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی، تعاونی صیادان و شرکت های خارجی انتقال و بومی سازی دانش فنی توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس را در اولویت برنامه های امسال خود قرار داده است.

در حال حاضر مذاکرات شرکت های فعال خارجی و دانش بنیان داخلی برای انتقال این فناوری اجرا شده که ساز و کار و فرآیند انجام این طرح در حال آنالیز و نهایی شدن است.در صورت تامین اهداف و خواسته های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان شیلات در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، توسعه فناوری های راهبردی متناسب با نیازهای کشور و همچنین ایجاد اشتغال، این فناوری با یک مدل و فرآیند معین به شرکت های داخلی منتقل می گردد.

پذیرنده انتقال این فناوری از یک طرف شرکت های دانش بنیان به عنوان توسعه دهنده فناوری و از طرف دیگر جامعه صیادان به عنوان بهره بردار نهایی خواهند بود. استفاده از تخصص شرکت های خارجی در کنار پتانسیل ها و توانمندی های داخلی روند دستیابی به فناوری ساخت و نصب قفس های پرورش ماهی را سرعت می بخشد. بهره گیری از ظرفیت ها، توانمندی ها، تجربه و امکانات داخلی و خارجی و تقویت تعاونی های صیادی و توسعه اشتغال از جمله مزایای اجرای این طرح در حوزه شیلات است.

همچنین طرح دیگری نیز برای بومی سازی تمام مراحل طراحی تا بهره برداری پروژه پرورش ماهی در قفس با تکیه بر توان داخلی شرکت های فعال در حوزه شیلات و یا شرکت های دانش بنیان این حوزه در حال اجرا است که این طرح نیز در مرحله طراحی و تست در مقیاس های آزمایشگاهی بوده و می توان امیدوار بود با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان های ذیربط توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 234

به "بومی سازی طرح توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی طرح توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید