برنامه ریزی برای شناسایی و بیمه کردن دانشجویانی که بیمه نیستند، اخبار خوش وام دستیاری در راه است

به گزارش شاتر عکاسی، معاون فرهنگی وزارت بهداشت از برنامه ریزی برای شناسایی و بیمه دانشجویانی دستیاری اطلاع داد و گفت: با توجه به قول مساعد سازمان بیمه سلامت ایران، کوشش می کنیم بیمه تکمیلی این دانشجویان نیز به نتیجه برسد.

برنامه ریزی برای شناسایی و بیمه کردن دانشجویانی که بیمه نیستند، اخبار خوش وام دستیاری در راه است

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیما سادات لاری ضمن بیان این مطلب، گفت: ما اکنون به دنبال شناسایی دانشجویانی خواهیم بود که بیمه نیستند تا در گام بعدی خود این عزیزان را نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و به دنبال بیمه تکمیلی دانشجویانی هستیم که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی در مورد اهمیت انعقاد تفاهم نامه با بیمه سلامت تاکید نمود: با توجه به نقش این دسته از دانشجویان در حوزه سلامت به خصوص در بحران کرونا که به وضوح اهمیت حضور این دسته از دانشجویان دستیاری و ph.D در خط مبارزه با بیماری کرونا را به تصویر کشید، وزیر بهداشت در دستوری بر پوشش بیمه درمانی این دسته از دانشجویان تاکید و اهتمام ورزیدند تا این دانشجوی در صورت بیمار شدن خود و یا اعضای خانواده، رنجی به جز رنج بیماری نداشته باشند.

لاری در مورد کوشش دانشجویان دستیاری در دوران تحصیل خود، توضیح داد: این دسته از دانشجویان علی رغم نقش پررنگی که در حوزه نظام سلامت دارند، حق الزحمه اندکی دریافت می نمایند و در دوران گذار برای ورود به بازار کار منابع اقتصادی کمی در اختیار دارند و در این شرایط اگر مسائلی برای این عزیزان پیش بیاید قطعا در برابر هزینه های درمان شنماینده خواهند بود که این اتفاق مبارک می تواند یاریی در این راستا باشد.

وی با اشاره به اینکه بیمه دانشجویان دستیاری مقدمه ای برای ایجاد پوشش بیمه ای برای سایر دانشجویانی است که فاقد پوشش بیمه هستند، اعلام کرد: همه هدف ما این است بتوانیم شرایط خوبی برای دانشجویان خود از نظر رفاهی، فرهنگی و دانشجویی ایجاد کنیم به خصوص این که از ابتدا در جریان مسائل دانشجویان دستیاری و ph.D بودیم و می دانستیم این دانشجویان در ماه 12 شب کشیک می مانند و در بحران کرونا این حجم از فشار، خود را نشان داد.

به گزارش مفدا، لاری با بیان این که ما تمام هم و غم خود را در ایجاد شرایط مناسب برای دانشجویان به کار می بریم، گفت: اکنون به دنبال شناسایی دانشجویانی خواهیم بود که بیمه نیستند تا در گام بعدی خود این عزیزان را نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و به دنبال بیمه تکمیلی دانشجویانی هستیم که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در مورد بیمه تکمیلی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، شرح داد: در این خصوص با توجه به قول مساعد سازمان بیمه سلامت ایران کوشش خواهیم کرد تا به نتیجه برسد. من در هنگام انعقاد تفاهمنامه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و ph.D با خود اندیشیدم که ایجاد بیمه تکمیلی برای دانشجویان و عزیزان ما که در شرف ازدواج هستند، شاید در بحث فرزند آوری و سیاست های جمعیتی کشور نیز تاثیر گذار باشد و به تشکیل خانواده دانشجویان عزیز نیز یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1045

به "برنامه ریزی برای شناسایی و بیمه کردن دانشجویانی که بیمه نیستند، اخبار خوش وام دستیاری در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای شناسایی و بیمه کردن دانشجویانی که بیمه نیستند، اخبار خوش وام دستیاری در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید