بایدن: قرار است با سوگا درباره تجدید اتحاد تاریخی میان آمریکا و ژاپن رایزنی کنم

به گزارش شاتر عکاسی، رئیس جمهور آمریکا از ملاقات با نخست وزیر ژاپن طی ساعات آینده اطلاع داد و گفت: قرار است با سوگا درباره تجدید اتحاد تاریخی میان آمریکا و ژاپن به رایزنی بپردازم.

بایدن: قرار است با سوگا درباره تجدید اتحاد تاریخی میان آمریکا و ژاپن رایزنی کنم

به گزارش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیغامی را در صفحه کاربری خود در توئیتر منتشر کرد و از ملاقات خود طی ساعات آینده با نخست وزیر ژاپن اطلاع داد.

وی در این پیغام نوشت: مشتاقانه در انتظار استقبال از سوگا، نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید هستم. امروز اولین ملاقات با یک رهبر خارجی در دوره ریاست جمهوری من رقم خواهد خورد. دو طرف قرار است در این ملاقات درباره تجدید اتحاد تاریخی میان آمریکا و ژاپن به رایزنی بپردازند.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن از زمان انتصابش تا به امروز اولین باری است که به آمریکا سفر می نماید.

براساس ادعای بعضی تحلیلگران ژاپنی و آمریکایی دلیل اصلی برگزاری این ملاقات، می تواند تشدید تنش های میان واشنگتن و پکن باشد، از آنجا که ژاپن هم متحد اصلی آمریکا در منطقه بشمار می آید، سخنگوی کاخ سفید این ملاقات را از آن جهت مهم توصیف نموده است.

توکیو در حال حاضر تجهیزات دفاعی خود را آنالیز می نماید تا در صورت درگیری میان پکن و تایوان از کشتی های جنگی و جنگنده های آمریکا محافظت کند و از سوی دیگر نیز به تازگی لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و کیشی نوبو همتای ژاپنی او، به توافقی برای همکاری در درگیری احتمالی میان چین و تایوان رسیدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1605

به "بایدن: قرار است با سوگا درباره تجدید اتحاد تاریخی میان آمریکا و ژاپن رایزنی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: قرار است با سوگا درباره تجدید اتحاد تاریخی میان آمریکا و ژاپن رایزنی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید