امیرعبداللهیان: همه خطوط قرمزما رعایت شود، آماده توافق نهایی هستیم

به گزارش شاتر عکاسی، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران اگر همه خطوط قرمز رعایت شود آماده توافق نهایی است، گفت آنچه می تواند رسیدن به توافق خوب و پایدار را قطعی کند رفتار واقع بینانه آمریکا و عدم طرح مطالبات تازه و نادرست است.

امیرعبداللهیان: همه خطوط قرمزما رعایت شود، آماده توافق نهایی هستیم

به گزارش وزارت امورخارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و لیز تراس وزیر خارجه انگلیس دوشنبه شب در یک تماس تلفنی، پیرامون مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات بین المللی گفت وگو کردند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی ضمن استقبال از بازپرداخت بدهی بیش از چهار دهه ای انگلیس به عنوان حق ملت بزرگ ایران، ابراز امیدواری کرد با اقدامات اعتمادساز زمینه توسعه روابط فراهم شود.

وی تاکید کرد که به نقطه نهایی توافق بیش از هر زمان نزدیک شده ایم لیکن آنچه می تواند رسیدن به توافق خوب و پایدار را قطعی کند رفتار واقع بینانه آمریکا و عدم طرح مطالبات تازه و نادرست است.

امیرعبداللهیان اضافه نمود: اگر همه خطوط قرمز ما رعایت شود آماده توافق نهایی هستیم.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این تماس، از تحولات تازه در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد و خواستار توسعه روابط دو کشور شد.

همچنین طرفین در این گفت وگو درمورد آخرین شرایط مذاکرات وین به مصاحبه پرداخته و نسبت به حصول توافق نهایی ابراز امیدواری کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2070

به "امیرعبداللهیان: همه خطوط قرمزما رعایت شود، آماده توافق نهایی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: همه خطوط قرمزما رعایت شود، آماده توافق نهایی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید