واکنش ظریف به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران

به گزارش شاتر عکاسی، وزیر امور خارجه ایران در پیغام در توییتر به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران واکنش نشان داد.

واکنش ظریف به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به نامه 140 قانونگذار آمریکایی که از دولت کشورشان خواسته اند به توافقی جامع با ایران برای رسیدگی به همه حوزه های اختلاف با ایران برسد واکنش نشان داد.

ظریف در پیامی در توییتر نوشت: برجام برنامه ای جامع است که توسط سه کشور اروپایی به علاوه سه کشور دیگر (شامل آمریکا) و ایران به خاتمه رسید. حرف C (در JCPOA) نماینده کلمه جامع (COMPREHENSIVE) است.

ظریف در ادامه نوشت: این توافق تنها توسط ایران اجرا شده است. آمریکا و اروپا باید در نهایت به جای ژست دریافت به تعهداتی که دادند، اما هرگز آن ها را اجرا نکردند عمل نمایند.

وزیر امور خارجه ایران بار دیگر هشتگ تعهد، اقدام، جلسه را یادآوری کرد و در ادامه نوشت ایران پاسخ متقابل خواهد داد.

140 قانونگذار از هر دو حزب آمریکا در نامه ای از دولت جو بایدن، رئیس جمهور کشورشان خواسته اند به توافقی فراتر از برجام با ایران دست پیدا کند.

شبکه خبری ای بی سی که می گوید این نامه را رویت نموده نوشته قانونگذاران آمریکایی از بایدن خواسته اند هدفش را رسیدن به اجماع دو حزبی بر سر ایران و کوشش برای دست یافتن به توافق جامعی قرار دهد که علاوه بر مسائل هسته ای، سایر اختلافات با تهران را هم پوشش می دهد.

این نامه به امضای 70 قانونگذار دموکرات و 70 قانونگذار جمهوری خواه رسیده و روز سه شنبه برای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شده است.

قانونگذاران آمریکایی در شرح درباره شرایط مدنظر خود برای توافق جدید، خواهان مهار برنامه موشکی ایران، بازگرداندن محدودیت ها علیه برنامه هسته ای و کنترل فعالیت های منطقه ای این کشور شده اند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته ای را نقض نموده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می گویند بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح نموده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض نموده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا صورت گرفته هر گامی از سوی تهران بعد از برطرف تحریم ها صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1631

به "واکنش ظریف به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید