افزایش فراوری شیلات در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری

به گزارش شاتر عکاسی، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر امور شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش فراوری در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری لازمه فعالیتها در بخش شیلات است.

افزایش فراوری شیلات در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ مهندس قاسم جعفروند در نشست مشترک با بهره برداران شیلات و آبزیان در شهرستان سراب با بیان اینکه تنوع بخشی فراوریات شیلاتی از اهم برنامه های پیش روی شیلات استان می باشد گفت: افزایش فراوری در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری لازمه فعالیتها در بخش شیلات است.

وی ادامه داد: در مورد تنوع بخشی به فراوری آبزیان در استان می توان به پرورش زالو، پرورش ماهیان زینتی و پرورش آرتمیا اشاره نمود که احتیاج به سرمایه اولیه زیادی ندارند و بازگشت سرمایه نیز در آنها بسیار سریع است.

مدیر امور شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه اولین پروانه پرورش زالو در سطح استان در شهرستان سراب صادر شده و پرورش ماهیان خاویاری نیز اولین بار در این شهرستان آغاز شده است گفت: اهم مطالبات آبزی پروران به وسیله تعاونی حل می شود که باید نسبت به تشکیل آن در شهرستان اقدام شود و یک سری از حمایت ها که فراتر از سازمان می باشد به وسیله تعاونی ها قابل حصول می باشد.

مهندس نادر زارع تالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب نیز در این نشست به سابقه پرورش ماهی شهرستان اشاره نموده و گفت: پرورش ماهی در قفس برای اولین بار در سطح کشور در سال 72 در این شهرستان آغاز شده و بعلاوه بچه ماهی قزل آلا سالیان متمادی است در این شهرستان فراوری می شود و در حال حاضر چهار مرکز فراوری بچه ماهی قزل آلا دارای پروانه بهره برداری می باشند که علاوه بر تامین احتیاج بچه ماهی شهرستان محصولات خود را به سایر شهرستان ها و حتی استان ها صادر می نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2045

به "افزایش فراوری شیلات در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری شیلات در واحد سطح با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید