افزایش بودجه نظامی چین در امسال

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: نخست وزیر چین اعلام نمود، میزان هزینه های نظامی این کشور در بودجه سالیانه با رشد 12، 2 درصدی روبرو شده است.

افزایش بودجه نظامی چین در امسال

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، لی کی کیانگ نخست وزیر چین در نشست سالیانه مجلس دولتی چین در جمع خبرنگاران توضیح داد، سال جاری با توجه به هدف حزب کمونیست چین برای تقویت نیروهای نظامی، ما به برنامه های خود برای افزایش قدرت بازدارندگی و قدرت نظامی و دفاعی خود ادامه خواهیم داد.

بر اساس این گزارش در پیش نویس بودجه که توسط دولت چین به مجلس ارائه شده بیش از 808 میلیارد یوان معادل 132 میلیارد دلار برای هزینه های دفاعی در نظر گرفئته شده که این رقم نسبت به بودجه دفاعی قبلی چین بیش از 12 درصد رشد داشته است. افزایش بودجه نظامی چین در حالی است که نگرانی های بین المللی نسبت به گسترش نفوذ و قدرت نظامی چین به شدت رو به افزایش است.

چین در حالی طی سال های اخیر میزان بودجه نظامی خود را افزایش داده که تنش های مرزی زیادی با کشورهای همسایه بر سر مالکیت دریای شرقی چین و دریای جنوبی چین دارد. اقدام سال گذشته چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی ویژه بر فراز دریای شرقی چین نیز موجب افزایش تنش ها در منطقه شده است. ژاپن، کره جنوبی و آمریکا این اقدام چین را محکوم نموده اند و حاضر به رعایت قوانین جدید وضع شده برای پرواز در این منطقه نیستند.

ژاپن نیز در واکنش به افزایش نفوذ نظامی چین در منطقه پیش نویس قانون لغو ممنوعیت صادرات تسلیحات نظامی را آماده نموده است. این اقدام ژاپن نیز با انتقاد شدید چین روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 398

به "افزایش بودجه نظامی چین در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بودجه نظامی چین در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید