آلمان: ترامپ مجموعه ای از چالش های جدید را برای اروپا ایجاد کرد، اروپا باید سیاست خودخواهانه ترامپ را از بین ببرد

به گزارش شاتر عکاسی، وزیر خارجه آلمان در ادامه انتقاد از سیاست های آمریکا در برابر اروپا گفت که دولت این کشور مجموعه ای از چالش های جدید را برای اروپا ایجاد نموده است.

آلمان: ترامپ مجموعه ای از چالش های جدید را برای اروپا ایجاد کرد، اروپا باید سیاست خودخواهانه ترامپ را از بین ببرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش فارس، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان دولت آمریکا را متهم کرد که مجموعه ای جدید از چالش ها را برای اتحادیه اروپا ایجاد نموده است.

ماس همچنین بیان کرد که وقتی آمریکا ارزش ها و منافع (اروپا) را زیر سوال می برد، اتحادیه اروپا باید واکنش قاطعی نشان دهد. وی معتقد است که اتحادیه اروپا باید در زمینه رهبری اتحادیه اروپا و اعضای این نهاد اصلاحاتی ایجاد کند تا به این وسیله بتواند موضع متحد در برابر آمریکا اتخاذ کند.

ماس گفت که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا باید بار دیگر در روابط با واشنگتن توازن ایجاد نمایند تا بتوانند سیاست خودخواهانه ترامپ مبنی بر آمریکا نخست را از بین ببرند.

پیش از این موضع گیری ماس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پاسخ به اتهام ترامپ مبنی بر کسری تجاری فراوان در روابط مالی میان آمریکا و اروپا گفته بود که مازاد تجاری همچنان با روش های قدیمی محاسبه می گردد و بر مبنای کالاست اما اگر خدمات هم در نظر گرفته گردد در این صورت مازاد تجاری آمریکا در برابر اروپا زیاد خواهد بود.

ماه گذشته میلادی، ترامپ بیان کرد که از اول ماه جولای بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا تعرفه 25 درصدی اعمال خواهد نمود.

اتحادیه اروپا هم بیان کرد که اقدام متقابل و شکایت از آمریکا به سازمان تجارت جهانی را در دستور کار دارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 482

به "آلمان: ترامپ مجموعه ای از چالش های جدید را برای اروپا ایجاد کرد، اروپا باید سیاست خودخواهانه ترامپ را از بین ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: ترامپ مجموعه ای از چالش های جدید را برای اروپا ایجاد کرد، اروپا باید سیاست خودخواهانه ترامپ را از بین ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید