9 حقیقت شگفت انگیز از سالاد سزار

به گزارش شاتر عکاسی، سالاد سزار از سالادهای بسیار معروف و پرطرفدار ایتالیایی است که طعم خاص و عالی دارد.

9 حقیقت شگفت انگیز از سالاد سزار

سالاد سزار از محبوب ترین سالادها برای پذیرایی در مهمانی است. سفارش سالاد سزار در میان مشتریان کسب وکارهای غذایی بسیار محبوب است. مزبار یک فروشگاه اینترنتی محصولات پذیرایی است که خرید سالاد سزار را برای شما بسیار آسان کرده است. شما در این سایت علاوه بر قیمت سالاد سزار، قیمت انواع فینگر فودها را هم می توانید ببینید و در زمانی کوتاه محصولات مورد نظرتان را سفارش و تحویل بگیرید.

این سالاد محبوب تاریخچه جالبی دارد که می تواند حتی خبره ترین متخصصان غذا را نیز متعجب کند.

ترکیبات سالاد سزار چیست؟

سالاد سزار شامل کاهو، کروتان (نان برشته شده)، سیر، آب لیمو، تخم مرغ، پارمسان، سس ورسترشایر یا آنچوی، نمک و فلفل است. مقدار مواد به کاررفته با توجه به هر آشپز متغیر است.

1. سالاد سزار هیچ ربطی به ژولیوس سزار ندارد

نام سزار این سالاد از شخصیت رومی ژولیوس سزار گرفته نشده است. با اینکه مطمئنیم این شخصیت رومی بدش نمی آمد بشقاب سالادی به نام خود داشته باشد. سالاد سزار در اصل متعلق به یک رستوران دار و آشپز به نام سزار کاردینی است. کاردینی این سالاد را در رستورانش در تیجوانا (شهری در مکزیک) در سال 1924 اختراع کرد. در طی یک مهمانی در چهارم ژوئیه با کمبود مواد غذایی روبرو شدند و این سالاد با استفاده از مواد غذایی موجود در رستوران سر هم شد. نتیجه این سرهم کردن تا حدی خوشمزه بوده که تا به امروز محبوبیت خود را در تمام حفظ کرده است.

2. سالاد سزار روز دنیای مخصوص خود را دارد

چهارم ژوئیه روز دنیای سالاد سزار است. این روز رو با خوردن سالاد سزار در کنار غذاهای گریل جشن می گیرند. چون سالاد سزار یک انتخاب عالی برای همراهی با چنین غذاهایی است.

3. دستور اصلی حاوی آنچوی نیست

در دستورهای مرسوم بابت سس سزار آنچوی را یکی از بایدهای مواد اولیه این سالاد می دانند؛ در صورتی که کاردینی از سس وورسترشایر در دستور اصلی سس سالاد سزار استفاده می کرده است و آنچوی هیچ جایگاهی نداشته است.

4. رکورد گنیس برای وزن بزرگ ترین سالاد سزار دنیا بیشتر از 3 تن است

این سالاد از طریق رستوران کانیراک در تیجوانا در روز 20 اکتبر 2007 درست شد. یک گروه 160 نفری در تهیه این سالاد دست داشتند. حتی یک دایناسور بزرگ الجثه هم نمی توانست این سالاد را کامل بخورد!

5. سالاد سزار عامل اصلی افزایش تولید کاهو است

قرارگیری سالاد سزار در منو فست فودهای زنجیره ای تاثیر مستقیمی بر افزایش تولید کاهو در سراسر دنیا داشته است.

6. یک سالاد سزار اصیل هیچ مرغ گریل شده یا بیکنی در خود ندارد

گوشت خوارهای عزیز عذر می خواهیم! می دانیم به پروتئین نیاز دارید، اما کاردینی این موضوع را در سالادش قبول ندارد. (که مطمئن هستیم این موضوع برای مک دونالد و بقیه رستوران های زنجیره ای اصلا مهم نیست!)

7. سالاد سزار در اصل به عنوان فینگرفود سرو می شد

چطور فینگر فود؟ چون به جای خرد کردن برگ های کاهو، آن ها را به صورت کامل در ظرف قرار می دادند و سایر مواد را رو و داخل کاهوها می ریختند و مشتریان می توانستند آن ها را از سرانجام بگیرند و بخورند.

8. شما همیشه باید از تخم مرغ خام استفاده کنید

با خودتان تعارف نکنید، تخم مرغ خام در سس سالاد سزار استفاده می شود. اگر از بیماری سالمونلا می ترسید، ترسی نداشته باشید! اسیدی بودن آب لیمو هرگونه باکتری موجود در سس سزار را می کشد.

9. سالاد سزار یک وعده غذایی کامل!

قبل از اختراع سالاد سزار، سالادها همیشه یک وعده غذایی فرعی حساب می شدند؛ اما مزه سالاد سزار و پر حجم بودن این سالاد باعث شده که به یک وعده غذایی کامل تبدیل شود.

منبع: کجارو
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2004

به "9 حقیقت شگفت انگیز از سالاد سزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 حقیقت شگفت انگیز از سالاد سزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید